2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار خوشمزه و مجلسی

سالاد ماکارونی یک غذای سرد و مورد پسند جوانهاست. طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار خوشمزه برای جشن ها را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -سالاد ماکارونی یک غذای سرد و بسیار خوشمزه است که در روزهایی که کار زیادی دارید و فرصتی برای تهیه یک غذای مفصل ندارید یا مهمانی دارید و می خواهید غذاهای فانتزی سرو کنید بسیار مناسب است.

 

طرز تهیه سالاد ماکارونی بسیار خوشمزه

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی


 ژامبون ۳۰۰ گرم
خیارشور ۶ عدد
هویج کوچک ۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
نخود فرنگی ۱۰۰ گرم
ماکارونی فرمی ۳۰۰ گرم
سس مایونز به اندازه کافی
شوید خشک ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

 


دستور پخت سالاد ماکارونی


ابتدا ماکارونی ها را در یک ظرف بزرگ آب بریزید و روی اجاق قرار دهید تا بجوشد. در حینی که ماکارونی ها می جوشد و در حال پخت است سایر مواد را آماده کنید. خیارشور را نگینی خرد کنید، ژامبون ها را رشته کنید و سیب زمینی را هم برای پخت روی اجاق قرار دهید. هویج کوچک را هم رنده کنید. نخود فرنگی را هم کنسرو شده دارید از از قبل پخته اید روی مواد بریزید.

سالاد ماکارونی خوشمزه
ژامبون و خیارشور را روی هم بریزید و شوید خشک و فلفل و کمی نمک اضافه کنید هویج را هم اضافه کنید و با احتیاط هم بزنید. وقتی سیب زمینی ها پخت آن را هم به صورت نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید. تا پایان خرد کردن این مواد حتما  ماکارونی ها هم آماده شده توجه داشته باشید نرمی ماکارونی باید به اندازه ای باشد که کاملا و به راحتی زیر دندان له شود. باید کمی بیشتر از وقتی که قصد آبکش کردن ماکارونی را برای درست کردن یک ماکارونی سنتی آماده می کنید ، بپزد. وقتی ماکارونی ها خیلی خوب نرم شد آب آن را بگیرید. با آب سرد بشویید تا بهم نچسبد. بعد با مواد دیگر مخلوط کنید. 


حالا نوبت اضافه کردن سس است. می توانید سس مایونز و مقداری آب لیمو به سالاد ماکارونی اضافه کنید. اما ما پیشنهاد دیگری هم برای شما داریم. 
شما می توانید خودتان سس درست کنید که رژیمی هم باشد و چربی زیادی نداشته باشد. به اندازه یک قاشق غذا خوری سس مایونز یا سس فرانسوی را در 5 قاشق ماست یونانی مخلوط کنید، آویش ، نعناع و کمی آب لیمو به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. سس به دست آمده را روی سالاد ماکارونی بریزید و نوش جان کنید. اینکار باعث می شود هم طعم سس را حس کنید و هم اینکه مضرات یک سس پرچرب را در غذا نداشته باشید. 

 

سالاد ماکارونی مرغ
نکته


سالاد ماکارونی یک غذای کامل و پرکالری است.
بعداز اینکه سالاد ماکارونی را اماده کردید به مدت دو ساعت آن را در داخل یخچال قرار دهید تا مواد خوب با هم آغشته شود.
می توانید چاشنی های دیگری هم به مواد اضافه کنید، آویشن ، نعناع، پونه و سایر سبزیجات معطر در خوشمزه تر شدن سالاد ماکارونی بسیار موثر است. 
می توانید سینه مرغ پخته شده هم به صورت ریش ریش شده به مواد اضافه کنید. 
سالاد ماکارونی از یک نوع مواد خاص تشکیل نمی شود شما می توانید از سبزیجات به جای هرچیزی در کنار ماکارونی استفاده کنید و ترکیبات را بر اساس ذائقه خودتان عوض کنید.

می توانید به جای سس از غوره و روغن زیتون استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.