2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه سوشی بسیار خوشمزه به سبک کره ای ها

طرز تهیه سوشی بسیار خوشمزه به سبک کره ای ها

طرز تهیه سوشی بسیار خوشمزه به سبک کره ای ها را اینجا ببینید

جامعه پویا -سوشی یک غذای ژاپنی است که وارد فرهنگ غذایی مردم ایران هم شده است. برای تهیه سوشی به روش ژاپنی‌ها حتما به مواد اولیه ای که استفاده می کنید توجه داشته باشید. 


مواد اولیه برای تهیه سوشی 


جلبک دریایی یا سی وی، ۳ الی ۵ ورق
برنج آسیایی با برنج سوشی، ۳ پیمانه
واسابی یا wasabi ( نوعی سس ژاپنی مخصوص سوشی )، چند قاشق غذاخوری
ماهی تن یا تن ماهی ( ترجیحا بدون روغن)، ۲۰۰ گرم
سرکه برنج، به مقدار لازم
ترشی زنجبیل
سس سویا و یا سس گلوریا

طرز تهیه سوشی با کاهو


دستور تهیه سوشی 


قبل از هرچیزی برنج آسیایی خود را مانند برنج کته ایرانی درست کنید. تنها با این تفاوت که در پخت برنج از آب بیشتر استفاده کنید و از روغن و نمک هم استفاده نکنید. در این حین یک کاسه پر از آب با ابعاد متوسط آماده کنید و یک قاشق سرکه برنج به آن اضافه کنید. دست خود را کمی به این آب مرطوب کنید. ( توجه داشته باشید که حتما دستان خود را شسته باشید تا از عفونت غذایی جلوگیری کنید). ورق های جلبک را به اندازه های استاندارد برش بزنید و آماده کنید و سپس پهن کنید. برنج آماده شده را درون ظرفی خالی کنید. برای طمع دهی بهتر می‌توانید آب و سرکه برنج را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.


اگر از ماهی تن استفاده می‌کنید آن را به خوبی بپزید. اگر از تن ماهی استفاده می‌کنید، ابتدا آن را به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید، سپس آن را بپزید و روغن آن را جدا کنید. تن ماهی را می‌توانید با سس مایونز یا سس گلوریا و یا سس واسبی که سس مخصوص سوشی است مخلوط کنید. سپس به آرامی با برنج مخلوط کنید. در حالت عادی طعم این غذا مقداری به تندی نزدیک است پس می‌توانید سس تند و یا فلفل اضافه کنید.

درمرحله بعد در طرز تهیه سوشی تن ماهی، بهتر است ورق های جلک را روی حصیر پهن کنید که مواد به خوبی در آن جاسازی شوند و درون شیار ها جای بگیرند. ورق های جلک را به صورت منظم پهن کنید. می‌توانید در حین کار با گوش دادن به یک موزیک لایت و ملایم چاشنی عشق و علاقه را به غذای خود اضافه کنید تا طعم بهشت به خود بگیرد.

 

حالا وقت اضافه کردن سوشی به ورق های جلبک است. به آرامی روی ورق های پهن شده برنج و مخلوط سوشی را اضافه کنید. توجه کنید اندازه ها باید به صورتی باشد که از هر طرف به اندازه ۱ الی ۲ سانت جای خالی برای پیچیدن داشته باشد. همچنین حجم برنج به اندازه ای باشد که ورق های جلبک به راحتی پیچیده شوند. در این قسمت می‌توانید از سلیقه و استعداد خود بهره ببرید. روی برنج را با تن ماهی و مقداری آووکادو یا پیازچه، ترشی زنجفیل و یا دیگر سبزیجات استفاده کنید. مراقب اندازه ها باشید.

طرز تهیه سوشی با جلبک

 

حال می‌توانید حصیر  و یا خود ورق های جلبک را رول کنید و بپیچانید. این عمل را به آرامی انجام دهید تا مواد بیرون ریخته نشود. در طرز تهیه سوشی تن ماهی، صبر و حوصله یک عنصر بسیار کلیدی به حساب می‌آید. بعد از پیچاندن ورق ها آنها را به اندازه های مناسب برش بزنید. با فشردن اطراف ورق ها شکل سوشی اصیل ژاپنی که غالبا مربعی است به آنها بدهید. توجه کنید برنج به همراه مواد باید کاملا فشرده و بدون وجود فضای کافی درون ورق ها وجود داشته باشند.

 

 

مرحله آخر در طرز تهیه سوشی تن ماهی زمانی است که یک سامورایی صبور نتیجه کار خود را می‌چشد. یک چاقوی تیز آورده و به آرامی سوشی خود را برش دهید و با استفاده از سس های مختلف و مورد علاقه خود میل کنید. همراه سوشی تن می‌توانید از ترشی های مختلف استفاده کنید اما به دلیل وجود تن ماهی از خوردن ماست و لبنیات به همراه آن بپرهیزید.

 

 


 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.