2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
سریال احضار ضعیف و پر تناقض

سریال احضار ضعیف و پر تناقض

پایان بندی با عجله و ضعیف سریال احضار با نقدهایی مواجه شده است. اینجا را بخوانید.

جامعه پویا - سریال «احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی، بالاخره یک شنبه شب به پایان رسید. ابتلای بازیگران سریال به بیماری کووید-19 باعث شد وقفه‌ای بین تصویربرداری آن ایجاد شود و قسمت‌ پایانی این مجموعه به موقع به آنتن نرسد و در نهایت پخش نامنظمی داشته باشد. قرار بود قسمت پایانی سریال جمعه‌ هفته گذشته روی آنتن برود، اما زمان آن تغییر کرد و شنبه‌ و یک شنبه شب، طی دو قسمت پخش شد. دو قسمت پایانی «احضار» همچنین با تاخیر به آنتن رسید. این سریال شنبه‌شب با 25 و یک شنبه شب با 50 دقیقه تأخیر پخش شد.

 

مائده و زهره در سریال احضار

 


پایان‌بندی ناقص و عجله‌ای


در قسمت‌های پایانی «احضار» تکلیف بعضی از اتفاقاتی که در طول سریال دیدیم، روشن نشد و مبهم ماند. به عنوان مثال در یکی از قسمت‌ها نشان داده شد شخصیت «شکیبا» که با «مائده» اختلاف داشت، متوجه مقصر بودن او در مرگ «کامرانی» شد، اما هیچ استفاده‌ای از این موضوع نشد و اگر این اتفاق از سریال حذف می‌شد، تاثیری بر روند قصه نداشت. یکی از مسائلی که در سریال مفصل به آن پرداخته شد، ماجرای تصمیم «شیده» برای خواستگاری از «زهره» بود که در یکی از سکانس‌های پایانی سریال، صرفا این موضوع توسط «شیده» مطرح شد و از طرف «زهره» بی‌جواب ماند. سروته ماجرای کلاهبرداری از «حامد» نیز با مطلع شدن او از این موضوع در یکی از سکانس‌های پایانی، به‌هم آمد! علاوه بر این‌ها قتل فرهاد نیز اتفاق مهمی در سریال بود که در لحظات پایانی سریال رخ داد و گویی فرصتی برای پرداختن به آن باقی نمانده بود. مخاطبان این سریال در فضای مجازی، واکنش‌های منفی فراوانی به مبهم ماندن بعضی اتفاقات و پایان عجله‌ای آن نشان داده و از پایان‌بندی سریال انتقاد کرده اند. سریال احضار

 


فراموش شدن کرونا


نکته عجیب دیگری که در قسمت‌های پایانی سریال وجود دارد، فراموش کردن ناگهانی پروتکل‌های بهداشتی و شیوع کروناست. در قسمت‌های گذشته سریال دیدیم که شخصیت‌ها هنگام بیرون رفتن از خانه از ماسک استفاده می‌کردند و اشاره‌های زیادی به مسئله شیوع کرونا در سریال وجود داشت، اما ناگهان در دو قسمت پایانی سریال این ماجرا به کلی فراموش شد و هیچ خبری از استفاده از ماسک و شیوع ویروس کرونا نبود. هرچند همان طور که پیشتر در همین صفحه نوشتیم، پروتکل‌های بهداشتی به صورت اصولی در سریال رعایت نمی‌شد، اما در هر صورت وقتی شاهد پرداختن به این موضوع در سریال بوده‌ایم، عجیب است که در قسمت‌های پایانی شرایط تغییر کرد و انگار نه انگار پیش از این در سریال دیده‌ایم که ویروس کرونا در جهان داستان وجود داشته است!

منبع: خراسان 

 

دیدگاه‌ها
رها 1400/03/06
سلام اصلا سریال بدی نبود خیلی هم عالی بود شما چرا هی چوب لای چرخ میذارید

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.