2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه بیف استراگانوف روسی بسیار خوشمزه به سبک رستوران ها

طرز تهیه بیف استراگانوف روسی بسیار خوشمزه به سبک رستوران ها

طرز تهیه بیف استراگانوف بسیار خوشمزه و رستورانی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -بیف استراگانوف یک غذای بسیار خوشمزه و خاص است که معمولا در رستوران ها سرو می شود. این غذای لذیذ را به راحتی می توانید در خانه تهیه کنید. 

 

طرز تهیه بیف استراگانوف بسیار خوشمزه
مواد لازم برای تهیه بیف استراگانوف 

 

گوشت گوساله: ۵۰۰ گرم
پیاز: ۲ عدد
سیب زمینی متوسط: ۳ عدد
قارچ: ۲۰۰ گرم
خامه: ۲۵۰ گرم
شیر: نصف پیمانه
آرد: دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به اندازه کافی

بیف استراگانوف برای دو نفر
دستور پخت بیف استراگانوف 


فیله‌های گوشت را به اندازه تکه‌هایی یک اندازه برش بزنید مستطیل‌هایی با ابعاد ۲ در ۵ معمولاً مناسب است. اگر از گوشت استیکی استفاده کنید بیف استرگانوف شما خیلی خوشمزه‌تر و لذیذ تر خواهد شد. حتماً گوشت را چند مرتبه با بیفتک‌کوب یا گوشت‌کوب بکوبید تا بهتر پخته شود .تکه‌های گوشت را به‌علاوه کره آب شده به پیازها اضافه کنید و خوب تفت دهید تا رنگ دو طرف گوشت شما تغییر کند.


وقتی گوشت‌ها شروع به تغییر رنگ کردند، مابقی پیازها را به گوشت اضافه کرده و تفت دهید. سپس منتظر بمانید تا آب پیازها تبخیر و نرم شوند. سپس به اندازه یک استکان آب اضافه کنید تا گوشت شما بپزد.
در ادامه گوشت‌ها را از ماهیتابه بیرون بیاورید، کمی از آب گوشت را نگه دارید قارچ‌های خورد شده را داخل همین ماهیتابه با آب گوشت کمی تفت دهید با شعله زیاد تا قارچ‌ها آب نیاندازد. در ادامه خامه را اضافه کنید یکی دو جوش که خورد گوشت را اضافه کنید تا طعم مواد به خورد هم برود.

 


نکته 


اگر می خواهید گوشت خیلی نرم باشد می توانید از یک شب قبل گوشت را در پیاز و کیوی بخوابانید تا کاملا نرم شود. 
استفاده از خامه در بیف استراگانف باعث خوشمزه شدن آن می شود اما اگر نمی خواهید از خامه استفاده کنید می توانید خودستان سس درست کرده و به آن اضافه کنید. 

 می توانید کمی اسپاگتی پخته هم به مواد اضافه کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.