2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روش های بسیار عالی برای درست کردن برنج سفید و خوشمزه و مجلسی

روش های بسیار عالی برای درست کردن برنج سفید و خوشمزه و مجلسی

بهترین روش برای درست کردن برنج سفید و رستورانی و همچنین از بین بردن بوی سوختگی برنج را اینجا بخوانید

جامعه پویا - درست کردن یک پلو که دانه های آن سفید و زیبا باشد فوت و فن خاصی دارد. اگر می بینید برنج در رستوران سفید است اما شما نمی توانید برنجی درست کنید که سفید باشد حتما یک جای کار را اشتباه می روید. 

درست کردن برنج سفید روش خاصی دارد که باید قبل از آبکش کردن برنج آن را مورد توجه قرار دهید. 

طرز تهیه برنج سفید خوشمزه

 راههایی برای سفید کردن برنج

 

* برای آن که برنج  آبکش شما سفید شود می توانید یک قاشق ماست داخل ظرف برنج در حال جوشیدن بریزید.

* اگر برنج بیش از حد معمول جوش خورده بود می توانید 3 قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کنید تا برنج خراب نشود.

* برای از بین بردن بوی سوختگی برنج یک تکه نان روی آن قرار دهید و موقع کشیدن غذا، نان را بردارید یا یک عدد پیاز را پوست کنده و در داخل برنج فرو کنید چون بوی سوختگی را به خود می گیرد.

* اگر می خواهید شیربرنج شما خوشمزه تر شود برنج را با شیر خیس کنید.

 

طرز تهیه برنج آبکش خوشمزه

* اگر برنج بی نمک شد نگران نباشید موقع کشیدن غذا، مقدار مورد نیاز نمک را با مقدار بسیار کمی آب و روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید با این کار بی نمکی برنج شما رفع می شود. هرگز نمک را مستقیم در روغن نریزید زیرا در روغن حل نمی شود.

* اگر قبل از آب کش کردن برنج متوجه شدید که برنج شما شور شده است موقع آب کش کردن آب بیشتری روی برنج داخل آبکش بریزید اما اگر بعد از آب کش کردن برنج متوجه شوری آن شدید دیگر چاره ای برای برطرف شدن آن ندارید مگر این که خورش را بی نمک درست کنید.

* اگر به هر دلیلی برنج خشک شما بو گرفت بهتر است آن را روی یک سطح صاف و خشک پهن کنید البته باید به طور حتم در سایه باشد تا بوی نامطبوع آن از بین برود، زیرا اگر برنج را جلوی نور آفتاب قرار دهید خیلی زود خرد می شود و حالت خود را از دست می دهد و وقتی آن را داخل آب جوش می ریزید از هم می پاشد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.