2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چطور بوی بد کله پاچه را از بین ببریم

چطور بوی بد کله پاچه را از بین ببریم

چطور باید بوی بد کله پاچه را از بین برد و کله پاچه ای به سبک کله پزی ها درست کرد. اینجا را بخوانید

جامعه پویا -کله پاچه یک غذای سنتی ایرانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. طرز پخت کله پاچه در کله پزی ها را می توانید در خانه هم تجربه کنید. 

طرز تهیه کله پاچه خوشمزه
مواد لازم برای تهیه کله پاچه خانگی

 


کله پاچه گوسفند 1 دست
پیاز 2 عدد درشت
زرد چوبه 1 ق چ
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
آب ا لیتر یا بیشتر
سیر  4 تا 5 حبه
چوب دارچین : 10 سانتی متر

 


طرز تهیه کله پاچه 


برای پختن کله پاچه باید کله و پاچه را باهم پخت .برای شروع پخت ابتدا به اندازه ای که آب روی کله پاچه را بگیرد قابلمه را از آب پر کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا آب به جوش بیاید.وقتی که آب جوش آمد روی آب را کف های قهوه ای پر میکند که بهتر است این آب را یکبار خالی کنید و مجددا آب داخل قابلمه بریزید تا به این شکل آب شفاف و روشنی داشته باشید.  چوب دارچین را اضافه کنید سعی کنید به اندازه ای که نصف کله در زیر آب قرار گیرد قابلمه را از آب پر کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا مجددا به جوش بیاید .بعد پیاز ها را 4 قاچ برش دهید و به همراه زرد چوبه و سیر داخل آب کله پاچه بریزید.

 

بوی بد کله پاچه
نکته 


پیاز بوی بدن کله پاچه را می گیرد. کف روی آن را از بین برده و طعم کله پاچه را خوشمزه میکند.
بوی بدن کله پاچه را می توانید با ریختن نخود از بین ببرید ، نخود باعث می شود تا آب کله پاچه قوام بیشتری داشته باشد اما ریختن نخود اختیاری است می توانید اینکاررا نکنید یا حتی می توانید بعد از پخت نخودها را جدا کنید. 
برای از بین بردن بوی بد کله پاچه می توانید چند برگ بو به آن اضافه کنید. برگ بو به راحتی بوی بد را می گیرد.
از آنجایی که کله پاچه چربی زیادی دارد می توانید از آبغوره یا آب لیمو استفاده کنید. 
اگر بوی کله پاچه شما را اذیت می کند حتما از دارچین استفاده کنید. دارچین هم سردی طبع کله پاچه را می گیرد هم بودی بد آن را به مقدار بسیار زیادی می گیرد. 

کله پاچه را با ترشی به هیچ وجه نخورید. بهتر است از نان سبوسدار استفاده کنید و بعد از مصرف کله پاچه به مدت 24 ساعت از خوردن گوشت امتناع کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.