2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
پشت پرده مهاجرت اجباری  گلشیفته فراهانی از زبان پدرش

پشت پرده مهاجرت اجباری گلشیفته فراهانی از زبان پدرش

پشت پرده علت مهاجرت گلشیفته فراهانی را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -بهزاد فراهانی هنرمند و استاد بازیگری و پدر گلشیفه فراهانی است. از بهزاد فراهانی با آن اکت ها و صدای گیرا و رسایش تئاترها و فیلم های زیادی را به خاطر داریم. 


او در گفت و گو با شرق از فعالیت های سیاسی اش در دوران گذشته و رفاقتش با خسرو گلسرخی و اینکه هنوز یک سوسیالیست است گفته است. 
بهزاد فراهانی از پشت پرده ماجرایی گفت که گلشیفته فراهانی را مجبور به مهاجرت کرد. 

گلشیفته فراهانی

كمی از گلشیفته بگویید.


قبل از آن می‌گوییم که دختر من شقایق در فیلم جدیدم درخشان است؛ آذرخش من هم كه اینجاست و درخشان است و هر سه فرزندانم به اندازه كافی خوب هستند. درباره آنچه سر گلشیفته آمده، من فكر می‌كنم داوری شخص من به درد نمی‌خورد. او اصلا دیگر فقط دختر من نیست و یك هنرمند خوب ایرانی در جهان است و داوری‌اش را باید برای مردم بگذاریم. چون هنرمندی است كه متعلق به مردم است. او خوب از پس كارش برآمده است و تئاتری كه از او در پاریس دیدم، باید ببالم كه من را پدر گلشیفته معرفی می‌كنند؛ چون بازی‌ای كه با لهجه غلیظ فرانسه بازی كرد، عجیب بود. وقتی هم سر فیلم دختران خورشید به گرجستان رفتیم، چیزهایی از او دیدم كه در ایران دنبال آنها نمی‌گردد.

گلشیفته و شقایق فراهانی


 در ماجرای مشکلاتی که پیش‌روی گلشیفته ایجاد شد، از چه كسانی گله دارید؟


هیچ‌كس؛ بزرگی خرج دارد و به‌هر‌حال ما در این میدان باید كار كنیم.


 و در پایان بفرمایید که برخورد با گلشیفته تا چه حد سیاسی بود؟


یك آدم نادرستی كه دو سال هم شاگرد من بود و خیلی هم به او كمك كرده بودم، این بلا را سر گلشیفته آورد و زندگی‌اش را برهم زد و او را هرگز نمی‌بخشم ولی بالاخره یك روزی یك كشیده میهمانش می‌كنم. او مرد شریفی نیست. وقتی گلشیفته آن فیلم را در اواخر دهه 80 بازی كرد، من به آقای خاتمی که البته دیگر رئیس‌جمهور نبود، زنگ زدم زیرا دوستی خوبی با او دارم. گفتم آقای خاتمی چه کار باید بکنیم؟ او گفت مشکلی نیست و نگران نباش. به من قولی داد که پای قولش نایستاد. یک تلفن هم به آقای میرحسین موسوی زدم که آن زمان رئیس فرهنگستان هنر بود. بیش از سه تا چهار ماه من و گلشیفته و همسرش بی‌دلیل و به علت عدم درك صحیح از مدیریت هنری به نوعی بازجویی می‌شدیم و رسما ‌ به گلشیفته گفته شد بهتر است شما از كشور بروید که گلشیفته رفت و خوشبختانه در راه خوبی هم رفت و خوب یاد گرفت.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.