2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
پیکر ارشا اقدسی کجا دفن می شود

پیکر ارشا اقدسی کجا دفن می شود

پیکر ارشا اقدسی کجا دفن می شود ؟ جزئیات را اینجا بخوانید

جامعه پویا -ارشا اقدسی بلدکار ایرانی که بعد از چند روز جدال با مرگ سرانجام تسلیم شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد در ایران دفن خواهد شد. 
ارشا اقدسی شاگرد پیمان ابدی دیگر بلدکار بین المللی ایرانی است که او نیز در جوانی و در حین بدلکاری جانش را از دست داد. 

 


پیکر ارشا اقدسی کجا دفن می شود

 
آن طور که نزدیکانش گفته اند. پیکر زنده یاد ارشا اقدسی بدلکار معروف کشورمان طی روزهای آتی به تهران منتقل خواهد شد و در قطعه هنرمندان در کنار پیمان ابدی دیگر بدلکار کشورمان به خاک سپرده خواهد شد.

 

ارشا اقدسی
ارشا اقدسی چطور بدلکار شد


شاید بازی روزگار بود که ارشا اقدسی با دیدن آگهی دوره آموزشی بدلکاری با پیمان ابدی، بورسیه تحصیل در رشته تربیت بدنی در ایتالیا را کنار گذاشت و در ایران ماندگار شد.


به گزارش ایسنا ،حالا ۱۶ سال از آن زمان می‌گذرد که جوان ورزشکار قصد رفتن به ایتالیا را داشت. ارشا اقدسی در ایران ماند تا یکی از موفق‌ترین بدلکاران ایرانی شود اما دست سرنوشت باز هم او را به سمت پیمان ابدی سوق داد. او نیز سرنوشتی همچون استاد خود پیدا کرد تا یک مرگ غم‌انگیز دیگر رقم بخورد.  


نمی‌شود بدلکار باشی و به مرگ نیندیشی. ارشا اقدسی نیز به مرگ فکر می‌کرد و شاید همین بود که با وجود جوانی‌اش، به خانواده‌اش سپرده بود اگر اتفاقی برایش رخ داد، اعضای بدنش را اهدا کنند.


وقتی از زمین فاصله می‌گیری، وقتی ترسناک‌ترین لحظات را می‌چشی، می‌دانی که باید قدر زندگی را دانست، که باید لحظه‌ها را غنیمت شمرد و آدم‌ها را با همه خوبی‌ها و بدی‌هاشان دوست داشت و او چنین بود.
مردن را یکی از شیرین‌ترین لحظه‌های زندگی هر انسانی می‌دانست که تنها یک بار رخ می‌دهد.
از سرعت، تاریکی و ارتفاع می‌ترسید اما با همه این ترس‌ها ارتباط برقرار کرد ولی مرگ را ترسناک نمی‌دانست و باور داشت می‌تواند تجربه‌ای پرلذت باشد. می‌دانست که مرگ دست خداست ولی خوش نداشت روی تخت بیمارستان بمیرد.
او که دل‌بسته ورزش بود و به درجه مربی‌گری رسیده بود، در بدلکاری هم کم نگذاشت؛ تا جایی که سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی شد و سال ۸۵ نیز خود گروهی با نام بدلکاران ۱۳ را پایه‌گذاری کرد.
کمتر کسی چون او و در اوج جوانی مجال همکاری با جمعی از بهترین هنرمندان این کشور را یافته است.
در سن ۳۹ سالگی کارنامه‌ای پر و پیمان برای خود دست و پا کرده بود. در سینما با کارگردانانی از نسل‌های گوناگون همکاری کرد. دامنه تجربیاتش را در خارج از کشور هم گسترد و در رویدادهایی مانند فستیوال شوالیه‌های صربستان به عنوان نماینده‌ای از ایران حضوری قابل توجه پیدا کرد

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.