2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه برای صبحانه

طرز تهیه عدسی لعابدار و خوشمزه برای صبحانه

طرز تهیه عدسی بسیار خوشمزه و لعابدار به سبک رستوران ها را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -عدسی یک غذای سنتی ایرانی است که معمولا برای صبحانه مورد استفاده قرار می گیرد. حالا که کم کم به سمت پاییز می رویم عدسی یک صبحانه گرم و خوشمزه است. برای تهیه عدسی خوشمزه و لعابدار یک دستور پخت عالی لازم است.

طرز تهیه عدسی لعبادار
مواد لازم برای تهیه عدسی خوشمزه

عدس ۲٫۵ لیوان
پیاز متوسط ۱ عدد
سیب زمینی ۱ عدد
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
پیاز داغ و کره به مقدار لازم

 


طرز تهیه عدسی خوشمزه


ابتدا عدسی را بشویید و به مدت 2 ساعت خیس کنید. اگر از عدس های ریز استفاده کنید عدسی شما لعاب بیشتری می گیرد و خوشمزه تر می شود. در یک قابلمه پیاز را نگینی خرد کنید. و در کره تفت بدهید. همین قدر که کره آب شود و پیاز تفت داده شود کافی است. حالا عدسهایی که از قبل خیس کرده اید را به قابلمه اضافه کنید. آب به مقدار کافی روی آن بریزید و ادویه جان را اضافه کنید. 


منتظر شوید تا عدس خوب بجوشد. بعد که عدس نیم پز شد سیب زمینی ها را پوست بکنید و به قطعاتی که دوست دارید تقسیم کنید و در عدسی بریزید. در قابلمه را ببندید و منتظر شوید تا عدسی به خوبی بپزد.
معمولا یک ساعت و نیم طول می کشد تا عدسی به خوبی بپزد و لعاب دار شود. وقتی به لعاب دلخواهتان رسید اجاق را خاموش کنید. کمی که عدسی از حرارت افتاد نوش جان کنید. 

طرز تهیه عدسی خوشمزه


نکته 


می توانید سیب زمینی را از ابتدا به عدسی اضافه کنید تا سیب زمینی در عدسی کاملا وا برود و حل شود در این صورت فقط لعاب می اندازد و طعم سیب زمینی را حس نمی کنید. 
اگر دوست دارید رنگ عدسی کمی پررنگ تر شود می توانید به اندازه یک قاشق مرباخوری رب گوجه فرنگی به مواد اضافه کنید. برای اضافه کردن رب ، آن را به پیازداغ اضافه کنید و تفت بدهید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.