2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
کاظم هژیر آزاد بازیگر نقش حاج مظفری در سریال زخم کاری داغدار شد

کاظم هژیر آزاد بازیگر نقش حاج مظفری در سریال زخم کاری داغدار شد

کاظم هژیر آزاد به سوگ پسرش آرمان نشست. جزئیات را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کاظم هژیر آزاد بازیگر نقش حاج مظفری در سریال زخم کاری داغدار شد. 


کاظم هژیر آزاد و همسرش زویا امامی که او نیز بازیگر است به سوگ فرزندشان آرمان نشستند. 
آرمان هژیر بر اثر ابتلا به کرونا جانش را از دست داده است.


کاظم هژیر آزاد از بازیگران کهنه کار کشورمان است که به تازگی سریال زخم کاری را بازی کرده است. او در سریال ایلدا نیز بازیگر نقش بابا شیرعلی بود. 
کاظم هژیرآزاد در سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. او در سال آخر دبیرستان یعنی تابستان سال ۱۳۴۸ برای فراگرفتن هنر بازیگری، به هنرکده آزاد هنرپیشگی " آناهیتا " رفت و شیوه " استانیسلافسکی " را زیر نظر استاد مصطفی اسکویی آموزش دید و در چندین نمایش صحنه‌ای و تله تئاتر با گروه آناهیتا به ایفای نقش پرداخت. وی سال ۱۳۶۱ از گروه جدا شد و به صورت آزاد، با گروه‌های مختلف تهرانی همکاری کرد که این همکاری همچنان ادامه دارد. هژیر آزاد در زمینهٔ نوشتن نیز فعالیت داشته است و یک تک پرده‌ای به نام " سوسنگرد" - مربوط به جنگ تحمیلی -، یک تک پرده‌ای در مورد پشت صحنه تئاتر، و همچنین یک مجموعه داستان به نام " کیف " را به چاپ رسانده است . او در مورد نقد تئاتر و مسائل مربوط به صنف تئاتر، نوشته‌های پراکنده‌ای در مطبوعات به چاپ رسانده است. او هم‌اکنون عضوهیئت مدیره انجمن بازیگران خانه تئاتر و همچنین عضو هیئت مدیر ه خانه تئاتر است. 
کاظم هژیر آزاد دو پسر به نام های آرمان و آرش دارد که صبح امروز 7 شهریور ماه سال 1400 به سوگ آرمان نشست.

آرش هژیر آزاد پسر کاظم هژیر آزاد موزیسین است و از شاگردان استاد علیزاده بوده است. آرش هژیر آزاد و  یگانه حسینی دوئت لیرا را تشکیل داده اند. ساز اصلی آرش هژیر آزاد پیانو است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.