2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه ترشی فلفل کبابی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ترشی فلفل کبابی بسیار خوشمزه و مجلسی

طرز تهیه ترشی هالوپینو بسیار خوشمزه و خاص را اینجا بخوانید

جامعه پویا - ترشی فلفل سبز کبابی یکی از ترشی‌های لذیذ و البته کم استفاده است که مخصوصا با غذاهایی مانند کباب بسیار می چسبد. 

 

مواد لازم برای تهیه ترشی کبابی 

فلفل سبز کبابی تند    ۵۰۰ گرم
ترخون    ۳ شاخه
سیر    ۶ حبه
سرکه سفید    به اندازه کافی
نمک    به اندازه کافی

ترشی کبابی خوشمزه


طرز تهیه ترشی فلفل کبابی تند 


ابتدا یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و فلفل سبزها را داخل آن می ریزیم سپس به حدی آب داخل قابلمه می ریزیم که ۴ انگشت تا روی فلفل ها را آب بگیرد، سپس قابلمه روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب زودتر به جوش بیاید.
پس از اینکه آب به جوش آمد ۴ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا نمک در آب حل شود و بعد قابلمه را از روی شعله بر می داریم و اجازه می دهیم تا آب سرد شود. سپس فلفل سبزها را می شوییم و در آبکش می گذاریم.

هنگامیکه آب داخل قابلمه سرد شد فلفل سبزها را داخل قابلمه می ریزیم و درب قابلمه را نیز می گذاریم و در کنار می گذاریم تا به مدت ۲۴ ساعت استراحت کند. این کار در جهت از بین بردن تلخی و تندی فلفل سبزها انجام می شود.
پس از گذشت زمان استراحت فلفل ها درب قابلمه را بر می داریم و فلفل سبزها را در آبکش می ریزیم و آن ها را با آب می شوییم و به مدت ۱۵ دقیقه در آبکش می ریزیم تا آب اضافه آن ها خارج شود و بعد روی پارچه ای تمیز آن ها را پهن می کنیم.
سپس با دستمال فلفل ها را دانه دانه خشک می کنیم و در سینی با فاصله می چینیم تا اگر هنوز رطوبتی در فلفل ها باقی مانده خشک شود.(رطوبت باعث کپک می شود) سپس سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و با دستمال خشک می کنیم.
سپس در بشقابی قرار می دهیم تا کاملا خشک خشک شوند.شیشه مورد نظر برای ترشی را می شوییم و خشک می کنیم و کنار می گذاریم تا اگر رطوبتی در آن باقیمانده خشک شود و بعد یک لایه از فلفل سبزها داخل شیشه می چینیم.
در ادامه ۱ شاخه از ترخون و ۲ حبه از سیر را روی فلفل ها می گذاریم و بعد لایه بعدی فلفل ها را می چینیم و مجددا ترون و سیر روی آن ها قرار می دهیم.همین طور لایه های فلفل را می چینیم تا شیشه کاملا پر شود.
در آخر سرکه سفید را روی فلفل ها می ریزیم تا کاملا روی آن ها با سرکه پوشیده شود و آن وقت درب شیشه را محکم می بندیم و در یخچال یا جای خنک و خشک به مدت ۱۰ روز نگهداری می کنیم تا ترشی فلفل سبز ما آماده شود .

 


نکته 


می‌توانید فلفل ها را بعد از اینکه تندی آن را گرفتید چرخ کنید و به شکل چرخ کرده آن را ترشی کنید. 
برای اینکه تندی فلفل را بگیرید بذری که میان فلفل است را هم جدا کنید با اینکار تندی بسیار زیاد آن را تا حد زیادی کم می‌کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.