2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
دلنوشته شقایق دهقان برای دختر تن فروش زیر نور ماه

دلنوشته شقایق دهقان برای دختر تن فروش زیر نور ماه

شقایق دهقان برای فیلم زیر نور ماه دلنوشته ای منتشر کرد. اینجا را ببینید

جامعه پویا - شقایق دهقان بازیگر ایرانی که بیشتر به خاطر بازی هایش در سریال های طنز شناخته می شود. اولین نقش خود را فیلم زیر نور ماه بازی کرد. 

فیلم زیر نور ماه ماجرای جوان طلبه ای بود که با پسربچه ای آشنا و به خواهر او دل می بندد. خواهر این پسر بچه  یک دختر تن فروش بود که  توبه کرد. این فیلم در زمان اکران بسیار تاثیرگذار بود و مورد توجه قرار گرفت. زیر نور ماه در سال 77 اکران شد.

شقایق دهقان در دلنوشته ای برای فیلم زیر نور ماه نوشته است : 
براى پدر من كه حقوق ثابت ماهیانه، وام، بیمه، امنیت شغلى و مزایاى دیگه‌ى شغلِ دولتى جزو واجبات بود و نظم و انضباط حرف اول رو در زندگیش می‌زد و تنها ارتباطش با دنیاى هنر وجودِ عموى بزرگترم بود كه مهندس آرشیتكت بود ( که انصافا هم هنرمند بود، اما همه فكر می‌كردن یك تخته‌اش كمه و خانواده زیاد به او افتخار نمی‌کرد. ) براى همچین پدرى بازیگرى آخرین و دور از ذهن ترین شغلى بود كه براى بچه اش متصور می‌شد. اما من سرتق شده بودم و آینده ى خودم رو می‌خواستم.
كارم رو در سن نوزده سالگى از نویسندگى براى رادیو، عروسك‌گردانى براى تئاتر عروسكى و بازى در گروه كودك تلویزیون شروع كردم. تا اینكه در سال هفتاد و هشت بازى در یك نقش كوتاه در رُل یك زن خیابانى به من پیشنهاد شد. بازى كردن در چنین نقشى رو از پدرم كه در حال هضم كردنِ شغل انتخابىِ من و سوپراستار بودنِ من براى گروه سنى كودك و نوجوان بود، پنهان كردم چون شوخیش هم زشت بود!
تا اینكه روزى پدرم بى خبر از من به دعوت خواهرش به سینما رفت تا هنرنمایى دخترشو روى پرده ى سینما درحالی‌كه با لباس قرمز روى پُل هاشمى رفسنجانى (نیایش سابق) براى ماشین هاى در حال عبور دست تكون می‌داد ببینه. پدرم از سینما كه برگشت هنوز چشماش خیس اشك بود.
گفت باباجان، اون آقاى آخوندِ جَوون كه عاشقت شده بود چه حرف خوبى بهت زد. گفت: خدا خیلى بزرگتر از اونه كه بشه با گناه كردن ازش دور شد.
چه فیلم قشنگى بازى كردى بابا!

فیلم زیرنور ماه

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1400/08/19
خانم دهقان از بهترین هنرمندان تلویزیون وسینمای طنز هستند و بخوبی در فیلمهایی که بازی کرده اند نقش خودرا بازی کرده اند .درساختمان پزشکان در نقش منشی گیج خیلی خوب ارائه نقش کردند . انشاالله همیشه موفق باشد .
ناشناس 1400/06/21
خانم شقایق دهقان بسیار کاربلدبسیار عالی و باسواد هستن من بازی عالی شون در ساختمان پزشکان رو ستایش میکنم

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.