2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه میگو پفکی رستورانی بسیار خوشمزه و مجلسی با ماست و دلستر

طرز تهیه میگو پفکی رستورانی بسیار خوشمزه و مجلسی با ماست و دلستر

طرز تهیه میگو پفکی رستورانی با ماست و دلستر را اینجا بخوانید

جامعه پویا -میگو پفکی یک غذای بسیار خوشمزه و خاص است که معمولا در رستورانها سرو می شود. برای تهیه میگو پفکی رستورانی می توانید از دستور پخت زیر استفاده کنید. 

مواد لازم برای تهیه میگو پفکی 


میگو :1 کیلو
پیاز:یک عدد
تخم مرغ :  یک عدد
آبلیمو :یک قاشق سوپخوری
ماست :دو قاشق سوپخوری
آرد :2/3 لیوان
زعفران :نصف قاشق چایخوری
بیکینگ پودر :یک قاشق چایخوری
نمک و فلفل :به مقدار لازم

 


طرز تهیه میگو پفکی 


ابتدا میگوها را پاک کنید و بشوییدو خشک کنید. اگر از میگوی پاک شده استفاده می کنید حتما آن را بشویید و لای یک دستمال نخی تمیز خشک کنید. بعد از اینکه خشک کردید آن را در آب و پیاز و نمک ، فلفل و آب لیمو قرار دهید. بعد به مدت یک ساعت در یخچال استراحت دهید. 
در این مدت سس را آماده کنید. زعفران، آرد ، بیکینگ پودر، ماست، تخم مرغ را با هم مخلوط کنید. سفتی مواد باید به حدی باشد که مثل ماست باشد نه سفت‌تر و نه شل‌تر. بعد از اینکه مواد را با هم مخلوط کردید حالا نوبت پختن است. 
میگوها را از یخچال خارج کنید و داخل سسی که درست کردید قرار دهید. خوب بغلتانید بعد به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید وبعد از نیم ساعت خارج کنید. 
بعد از اینکه مواد را خارج کردید یک تابه نچسب انتخاب کنید. روغن داخل تابه بریزید وقتی به خوبی داغ شد حالا نوبت سرخ کردن است. میگوها را داخل تابه قرار دهید و پشت و رو سرخ کنید. میگوها کاملا پفکی می‌شود. 

 

طرز تهیه میگو پفکی
طرز تهیه میگو پفکی با آب جو


برای تهیه میگو پفکی با آب جو یا ماءالشعیر می‌توانید به جای ماست از آب جو استفاده کنید. هرنوع ماء الشعیری که استفاده کنید باعث می‌شود تا میگو به خوبی پف کند. 

 


نکته


اگر قصد دارید میگو با آب جو درست کنید می‌توانید دلستر انتخاب مناسبی است که به عنوان آب جو استفاده کنید. 
میگو پفکی غذای پرکالری است حتما موقع استفاده از آن دقت کنید.
میگو پفکی را می توانید با سس تارتار یا سس قرمز هم مصرف کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.