2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
خلاصه داستان فیلم هندی پروانه و بیوگرافی هنرپیشه های نقش اول

خلاصه داستان فیلم هندی پروانه و بیوگرافی هنرپیشه های نقش اول

فیلم هندی پروانه یک درام عاشقانه و اکشن است به فارسی هم دوبله شده خلاصه داستان و بیوگرافی هنرپیشه‌های نقش اول آن را اینجا بخوانید

جامعه پویا -فیلم پروانه یک فیلم درام، عاشقانه هندی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و در کشورهند فروش میلیاردی داشته است. این فیلم که به فارس یهم دوبله شده هنرپیشه های مطرحی دارد. 


خلاصه فیلم پروانه


گروهی از تروریست ها قصد دارند در شهر بمبئی عملیات خرابکارانه انجام دهند، اما یک دزد به طور اتفاقی چمدان آنها که حاوی مواد منفجره است را به سرقت می برد و..

 

فیلم پروانه هندی

 

بیشتر بخوانید: خلاصه داستان فیلم هندی دفترچه خاطرات+بیوگرافی بازیگرانش

درباره فیلم پروانه


فیلم پروانه، فیلمی اکشن، درام و عاشقانه محصول سال ۲۰۰۳ کشور هند به کارگردانی دیپاک باری است و نویسندگی آن برعهده راجیو کاول بوده و بازیگرانی چون آجی دوگن، آمیشا پاتل، پوجا باترا، جاگدیپ، کادر خان، ساداشیو آمراپورکار، گلشن گرور و شارات ساکسنا در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

 

ّبیوگرافی آجی دوگن

بیشتر بخوانید: خلاصه داستان فیلم هندی اعجوبه ها+ بازیگران و بیوگرافی بازیگر نقش اول
 


بیوگرافی آجی دوگن بازیگر نقش اول پروانه

اجی دیوگن با نام اصلی ویشال دیوگن (زاده ۲ آوریل ۱۹۶۹ در بمبئی) هنرپیشه و فیلمساز هندی است. پدرش ویرو دیوگن که از کارگردانان معروف سینمای هند است، مادرش وینا دیوگن است.  که او نیز از سرشناسان سینما است. اجی با هنرپیشهٔ زن سینمای هند کاجول ازدواج کرده‌است که نتیجهٔ این پیوند دو فرزند یک دختر و یک پسراست. 
اولین فیلم او پهول‌آور کانتی (۱۹۹۱) به روی پردهٔ سینماها رفت و موفقیت خوبی را بدنبال داشت.

از جمله فیلم‌هایی که او در آن بازی کرده‌است می‌توان به بازی در سینگهام، پسر سردار، حق‌السکوت، خشم و یکشنبه اشاره کرد.

 

بیوگرافی آمیشا پاتل

 

بیوگرافی آمیشا پاتل بازیگر نقش اول زن فیلم پروانه


آمیشا پاتل، متولد سال 1975 است و در سال 2000 هنرپیشگی را اغاز کرده است.او آمیشا از رشته مهندسی بیولوژیک از دانشگاهی در آمریکا فارغ‌التحصیل شد و به خاطر نوشتن مقاله‌ای در زمینه علم اقتصاد مدال طلا دریافت کرد.

او قبل از اینکه وارد سینما شود در چند بانک کار می‌کرد.او در شهر مومبای به دنیا آمده است. خانواده پاتل با خانواده روشن دوستان نزدیکی هستند. یک شب که خانواده پاتل برای شام به خانه روشن‌ها رفته بودن. راکش روشن کارگردان به وی پیشنهاد بازی در فیلمی به نام کا هوپیارهه در کنار پسرش هرتیک روشن کرد. و از این تاریخ به بعد توسط پدر هرتیک نام وی به عنوان هنرپیشه در بالیوود ثبت شد.

 

وی چندی پیش از خانواده خود جدا شد علت این امر را آمیشا این گونه بیان می‌کند : حالا من مستقل شدم و دیگه برای هر فیلمی جوابی پس نمی‌دهم. گفته می‌شود آمیشا با خانواده خود بر سر بوسیدن درفیلم مشکل داشته خانواده شدیداً با این موضوع برخورد می‌کردند اما آمیشا بالاخره جدا شد تا راحتر ببوسد. اولین بوسه وی در فیلم قیام از توبی استقانز بود.

از فیلم‌هایی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به جلوه عشق اشاره کرد. برادر آمیشا نیز هنرپیشه است و پدربزرگ پدری‌اش نماینده مجلس بوده و وکیل دادگستری نیز هست. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.