2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه چلومرغ رستورانی ساده

طرز تهیه چلومرغ رستورانی ساده

طرز تهیه چلو مرغ رستورانی ساده و مجلسی را اینجا بخوانید.

جامعه پویا - چلو مرغ یک غذای بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که سبک پختن این غذا بسیار مهم است. 

 


مواد لازم برای تهیه چلو مرغ رستورانی



۴ پیمانه برنج
۴ تکه گوشت مرغ
۳ عدد پیاز
۵۰ گرم کره
زعفران به مقدار لازم
۳ عدد گوجه فرنگی
فلفل دلمه ای : یک عدد
سیر : چهار حبه
زردچوبه به میزان دلخواه
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه چلو مرغ ساده


طرز تهیه چلو مرغ رستورانی 


ابتدا برنج را پاک و خیس می کنیم و کناری قرار می دهیم. حالا مرغ ها را شسته و خشک می کنیم. پیاز را نگینی کرده و در تابه تفت می دهیم. بعد کره را در تابه آب می کنیم و مرغ ها را در کره سرخ می کنیم. توجه داشته باشید نباید مرغ خیلی سرخ شود و به اندازه ای که کمی طلایی شده و تفت بخورد کافی است. 

 


حالا گوجه ها را پوست کنده و رنده کنید و داخل تابه بریزید و کمی تفت بدهید. آب گوجه باید کشیده شود. 
در ادامه فلفل دلمه ای را خرد کنید و داخل تابه تفت بدهید. پیاز را هم به مواد اضافه کنید و کنار مرغ بریزید و همه مواد را با هم تفت بدهید. همینطور که مواد با آب گوجه در حال پخت است سیر را هم پوست بکنید و به مرغ اضافه کنید. بعد کمی فلفل و نمک و زرد چوبه اضافه کنید و در تابه را ببندید تا مواد با آب خودش بپزد. 

 

طرز تهیه چلو مرغ مجلسی
در تابه ای دیگر مقداری رب سرخ کنید و به مواد اضافه کنید. اگر آب مرغ کم بود به آن آب اضافه کنید. توجه داشته باشید مرغ نباید خیلی آبکی باشد. 
زیر شعله را کم کنید تا مرغ آرام آرام بپزد. 

 


حالا نوبت برنج است. به سبکی که همیشه برنج را آبکش می کنید برنج را بپزید و دم بگذارید. تا برنج دم می کشید دوباره سری به مرغ بزنید. 
زعفران که از قبل دم کرده اید را قاشق قاشق روی مرغ بریزید و وقتی همه جای مرغ به زعفران آغشته شد حالا یک قاشق زعفران به همه مواد اضافه کنید و دوباره در تابه را ببندید. 

 


تقریبا یک ساعت طول می کشد تا مرغ حسابی بپزد. با قاشق امتحان کنید اگر مرغ کاملا نرم شده و خوردنی بود مرغ شما آماده است. فقط باید میزان آب آن را چک کنید. هرچه آب مرغ کمتر باشد مرغ طعم بیشتری به خود میگیرد و خوشمزه تر است. پس فقط مقداری آب که روی خورش قرار دهید در مرغ نگهدارید اگر آب بیشتر است شعله را زیاد کنید تا آب کشیده شود و به خورد مرغ برود. 

 


حالا چلومرغ شما آماده است. 
چلو مرغ را در ظرف سرو کنید روی برنج زعفران و زرشک سرخ شده بریزید و مرغ را با مخالفات آن کنارش قرار دهید و نوش جان کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.