2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه آبگوشت مجلسی و بسیار خوشمزه

طرز تهیه آبگوشت مجلسی و بسیار خوشمزه

طرز تهیه آبگوشت مجلسی بسیار خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -آبگوشت یک غذای سنتی ایرانی است. برای اینکه آبگوشت را به روش حرفه ای ها بپزید این دستور پخت را استفاده کنید. 

 

آبگوشت مجلسی
مواد لازم برای تهیه آبگوشت مجلسی 


گوشت آبگوشتی    ۵۰۰ گرم
لوبیا سفید      نصف لیوان
نخود               نصف لیوان
گوجه فرنگی    ۲ عدد
سیب زمینی    ۲ عدد متوسط
پیاز               ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی
زردچوبه       به اندازه کافی
دارچین               مقداری 
سیر                5 حبه

 

آبگوشت برای 4 نفر
طرز تهیه آبگوشت ساده 


ابتدا گوشت آبگوشتی را خوب بشویید و گوشه ای قرار دهید تا آبش برود. در یک قابلمه که برای پخت آبگوشت در نظر گرفته اید نخود و لوبیا را بریزید و آب به آن اضافه کنید و روی اجاق قرار دهید تا خوب بپزد. بعد از اینکه نخود و لوبیا پخت آن را در ظرفی ریخته و گوشه ای قرار دهید. حالا مقدار بسیار کمی روغن داخل قابلمه بریزید و پیاز را درشت خرد کنید و داخل آن بریزید سه دقیقه تفت بدهید و بعد گوشت را به آن اضافه کنید و دوباره تفت بدهید بعد از اینکه گوشت را هم تفت دادید حالا نوبت اضافه کردن رب است. رب را هم به خوبی تفت بدهید. سپس مقدار لازم آب به آن اضافه کنید و زرد چوبه را هم روی مواد بریزید. وقتی که آب جوش آمد حالا نخود و لوبیا و گوجه فرنگی درسته را به آن اضافه کنید. حبه‌های سیر را هم به صورت درسته اضافه کنید. بعد از اضافه کردن نمک و فلفل در قابلمه را بگذارید و شعله را کم کنید تا آرام آرام بپزد. 

 


سه ساعت طول می کشد تا گوشت به خوبی بپزد و همه چیز آماده شود. بعد از پخت گوشت سیب زمینی را اضافه کنید دارچین بزنید و دوباره در ظرف را ببندید. توجه داشته باشید آبگوشت به قدری باید بپزد که تار و پود گوشت از هم باز شود. 

نکته 

نخود و لوبیا را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن به طور کامل گرفته شود. 

سیر و دارچین برای آبگوشت لازم است تا سردی غذا را به طور کامل بگیرد.پ

برای آبگوشت بهتر است از گوشت گوسفندی استفاده کنید. 


بعد از اینکه سیب زمینی ‌ها پخت حالا وقت جداکردن آب و گوشت از هم است. آب را در یک ظرف دیگر بریزید. مقداری از دنبه را جدا کنید و حسابی بکوبید و به آب اضافه کنید. بعدگوشت و مخلفات را با هم بکوبید تا له شود. حالا تلیت و گوشت را نوش جان کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.