2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
طرز تهیه مرغ ناردونی مجلسی با گردو

طرز تهیه مرغ ناردونی مجلسی با گردو

طرز تهیه مرغ ناردونی مجلسی و خوشمزه با گردو را اینجا بخوانید

جامعه پویا -مرغ ناردونی یک غذای خوشمزه شمالی است که با انار پخته می شود. این غذای بسیار عالی شمالی را با انار و رب انار بپزید و لذت ببرید. 

 


مواد لازم برای تهیه مرغ ناردونی


ران و سینه مرغ    ۴ تکه
پیاز    ۳ عدد
رب گوجه فرنگی    ۱ قاشق غذاخوری
رب انار ملس    ۱ قاشق غذاخوری
آب انار    ۱ لیوان
انار دون شده    ۱ لیوان
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

طرز تهیه مرغ ناردونی گیلانی


طرز تهیه مرغ ناردونی


ابتدا مرغ را مزه دار کنید. زردچوبه و نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید و روی مرغ بمالید و یک ساعت استراحت دهید تا مرغ به خوبی مزه‌دار شود. 
حالا پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه تفت دهید. فلفل و زردچوبه هم اضافه کنید. در ادامه رب انار و رب گوجه را اضافه کنید و تفت دهید. سپس مرغ مزه‌دار شده را روی پیاز قرار دهید و کمی هم بزنید. حالا یک لیوان آب انار را اضافه کنید و در ظرف را ببندید تا مواد بجوشد.
در تابه ای دیگر بقیه پیازها را نگینی کرده و سرخ می کنیم به حدی که طلایی شود مقداری زردچوبه  اضافه کنید. بعد انار دانه شده را اضافه کنید. اگر انار قرمز رنگ است نیازی نیست که چیزی به آن اضافه کنید اما اگر انار سفید رنگ است مقداری رب انار نیز به آن اضافه کرده و تفت بدهید. 
بعد روی مواد دیگر بریزید و وقتی مرغ پخت و جا افتاد مرغ ناردونی شما آماده است. می‌توانید با پلو نوش جان کنید. 

اگر می خواهید مرغ ناردونی با گردو بپزید می توانید در مرحله جوشیدن مرغ 200 گرم گردو (برای هر یک سینه و ران مرغ) را چرخ کرده و به مواد اضافه کنید. توجه کنید گردو ته نگیرد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.