2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
طرز تهیه نان پیتا شاورما روی اجاق گاز

طرز تهیه نان پیتا شاورما روی اجاق گاز

طرز تهیه نان پیتا شاورما روی اجاق گاز را اینجا بخوانید

جامعه پویا -نان پیتا یک نان بسیار خوشمزه است که برای انواع ساندویچ و غذای شاورما مورد استفاده قرار می گیرد. نان پیتا یک نان عربی است. 

 


مواد لازم برای تهیه نان پیتا

 

 آرد گندم ۳۵۰ گرم
خمیر مایه فوری ۸ گرم
نمک ۵ گرم
شکر ۱۰ گرم
آب حدود ۱۵۰ گرم
روغن مایع ۳۰ گرم

 

طرز تهیه نان پیتا روی گاز
طرز تهیه نان پیتا


اول باید خمیر را عمل بیاورید ، ابتدا آب را ولرم کنید دمای آب در فعال شدن خمیر مایه بسیار مهم است دمای حدود ۵۰ الی ۵۵ درجه کافی می باشد اگر دماسنج ندارید با انگشت دست چک کنید نباید آنقدر داغ باشد که دست را بسوزاند سپس خمیر مایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه روی ظرف بگذارید تا خمیر مایه فعال شود و کف کند.

 


خمیر مایه عمل آمده را داخل کاسه ریخته و روغن مایع را اضافه کنید و شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر جمع شود بسته به آرد شما ممکن است کمی بیشتر یا کمتر آرد بخواهد پس آرد را یکباره اضافه نکنید و اگر نیاز بود قاشق قاشق اضافه کنید اضافه کردن آرد بیش از حد نان را سفت می کند بعد از اینکه خمیر جمع شد شروع به ورز دادن خمیر کنید برای ۱۰ دقیقه خمیر را خوب ورز دهید و داخل یک کاسه گذاشته و روی کاسه را با سلفون بپوشانید و در جای نسبتا گرم قرار دهید و اجازه دهید حجم خمیر دو برابر شود و پف کند این مرحله ممکن است ۳۰ دقیقه طول بکشد.
بعد از حجم گرفتن خمیر نان پیتا، پف آن را با مشت بگیرید و از خمیر چونه های ۶۰ گرمی بگیرید و به روی یک سینی آرد پاشی شده بمدت ۱۵ دقیقه مجدد استراحت دهید تا خمیر دوباره کمی پف کند.

 


سطح کار را آرد پاشی کنید و هر چانه خمیر نان پیتا را با کمک وردنه به قطر ۱ میلی باز کنید. یک تابه نچسب را روی گاز قرار دهید و اجازه دهید تا داغ شود اصلا چرب نکنید نان پیتا وردنه کشی شده را داخل تابه قرار دهید و زمانی که حباب زد برگردانید شروع به پف کردن می کند و نان دو پوسته می شود به همین ترتیب همه های خمیر ها را پخته و لای دستمال تمیز نگهداری کنید و برای ساندویچ های خود استفاده کنید. نان پیتا ما حاضر است.

 


نکته 


می توانید نان پیتا را در فر نیز تهیه کنید.
با وردنه کشی درست و یکدست و حرارت بالای تابه نان پیتا مثل توپ باد می کند.
برای هم زدن خمیر با آرد از قاشق چوبی استفاده کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.