2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
طرز تهیه لازانیا بدون فر خیلی سریع و خوشمزه

طرز تهیه لازانیا بدون فر خیلی سریع و خوشمزه

طرز تهیه لازانیا بدون فر خیلی خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -لازانیا یک غذای خیلی خوشمزه است که بدون فر هم می توانید آن را بپزید. اگر می خواهید لازانیا بدون فر تهیه کنید این دستور  را بخوانید. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه "پیتزا قابلمه ای" بسیار خوشمزه به سبک پیتزا فروشی ها


مواد لازم برای تهیه لازانیا بدون فر


لازانیا    2 بسته
گوشت چرخ کرده    500 گرم
قارچ    500 گرم
سوسیس    200 گرم
فلفل دلمه ای     1 عدد
پیاز    1 عدد
پنیر پیتزا    500 گرم
نمک و فلفل سیاه    به میزان لازم
آویشن، پودر سیر، پاپریکا    به میزان لازم
سس گوجه فرنگی و رب    3 قاشق غذا خوری


طرز تهیه لازانیا بدون فر


ابتدا پیاز را ریز ریز خرده کرده و سرخ کنید. سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید. حالا فلفل دلمه ای را نگینی خرد کرده و به مواد اضافه کنید و تفت دهید. حالا سوسیس رنده شده را اضافه کرده و باز هم هم بزنید و تفت دهید. در آخر قارچ خرد شده و ترجیحا نگینی شده را به مواد اضافه کنید هم بزنید و بعد سس گوجه فرنگی و رب را اضافه کنید و ادویه جات را هم به آن اضافه کنید. در تابه را به مدت یک ربع ببندید و صبر کنید تا مواد با هم آغشته شده و خوب جا بیفتد. 

لازانیا


در این مدت رشته های لازانیا را بجوشانید. مقداری آب روی اجاق بگذارید و زمانی که به جوش آمد به آن یک قاشق روغن و یک قاشق نمک اضافه کنید. بعد لازانیا را دانه دانه در آب قرار دهید و تا بجوشد با گوشه انگشت یا قاشق امتحان کنید اگر لازانیا نرم شده بود موقع آبکش کردن آن است. لازانیا را آبکش کنید. زیر شیر آب سرد هر ورق را بشویید و کنار بگذارید کف یک تابه گود را روغن مالی کنید. ورقه های لازانیا را بچینید و مایعی که اماده کرده اید را روی آن بریزید بعد دوباره ورقه ها را بچینید و لابه لا مواد اضافه کنید. در نهایت روی آن پنیر پیتزا بریزید و سپس در تابه را بگذارید و روی شعله کم به مدت نیم ساعت حرارت دهید. 
شعله بسیار کم باید باشد. لازانیا آماده است و می توانید به راحتی میل کنید. 


نکته


اگر دوست داشته باشید می توانید سس بشامل هم آماده کرده و حین تقسیم مایه لابه لا سس بشامل هم اضافه کنید. 
لازانیا یک غذای پرکالری است حین میل کردن به مقداری که میل می کنید توجه کنید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.