2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
سبزه عید به شکل گاو را چطور درست کنیم

سبزه عید به شکل گاو را چطور درست کنیم

آماده سازی سبزه عید به شکل گاو برای نوروز 1400 را به این روش درست کنید

جامعه پویا -کاشت سبزه برای ایام نوروز کاری دلچسب و آرامبخش است و اتفاقا خانه را هم بسیار زیبا می کند. از آنجایی که هر سال به نام یک حیوان شناخته می شود می توانید سبزه را به شکل حیوان سال درست کنید.


درست کردن سبزه به شکل حیوان سال اصلا کار سختی نیست فقط باید بذر مناسب آن را انتخاب کنید. 
اولین کاری که باید انجام دهید انتخاب یک عروسک مناسبت است. از انجایی که سال 1400 سال گاو است می توانید عروسک گاو انتخاب کنید. البته بهتر است عروسک سفالی باشد. مقداری بذر شاهی را خیس کنید، بذر شاهی باید دست کم 24 ساعت خیس بخورد.

سبزه به شکل گاو

بعد آن را مانند ماست روی عروسک سفالی بمالید. سعی کنید با دقت همه جای ان را با بذر بپوشانید. روی سفال را با جوراب نازک زنانه بپوشانید و کاملا خیس کنید. عروسک سفالی را در جایی که آفتاب ندارد قرار دهید. داخل آن را پر آب کنید. از طرفی روزی سه بار هم روی جوراب آب اسپری کنید. یک نایلون هم روی ان بکشید تا آب تبخیر نشود. 


بعد از چند روز (حدودا 5 روز) بذرها جوانه می زند. آن را به طور مرتب مرطوب نگهدارید و داخل سفال را هم پر اب کنید تا سفال خودش به گیاه آب رسانی کند. بعد از چند روز سبزه های شما کاملا رشد می کند. بعد از جوانه زدن می توانید کیسه را بردارید. 

 

نکته


برای اینکه روی سفال بذر را بمالید حتما باید آن را خیس کنید. بذر تخم شربتی، خاکشیر و شاهی بسیار برای اینکار مناسبت است. 

بذرها باید لعاب بی اندازد که بتوان آن را روی جوراب کشید. بنابراین حتما باید یک روز خیس بخورد. بذر را به خوبی همه جای سفال عروسکی بکشید. باید آنقدر لعبادار باشد که از روی سفال نریزید. 
می توانید روی سفال را با اسفنج هم بپوشانید. برای اینکار ابتدا باید اسفنج را با به شکل گاو سفالی که دارید ببرید و با نخم به سفال ببندید همه جای آن را با اسفنج بپوشانید. سپس بذر آماده را روی آن بمالید و جوراب را روی ان قرار دهید و به ترتیبی که گفته شد آبیاری کنید تا سبز شود. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.