2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روش سبز کردن سبزه پرتقال

روش سبز کردن سبزه پرتقال

سبزه دانه پرتقال را چطور درست کنیم اینجا را بخوانید

جامعه پویا -انداختن سبزه در اواخر اسفند خبر از آمدن سال جدید و نو شدن فصل  می‌دهد. مادرها و مادربزرگ‌های ما همیشه با گندم و عدس سبزه سفره هفت سین را آماده می‌کردند اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید با هسته مرکبات مثل پرتقال هم می‌توان سبزه انداخت و سفره هفت سین را امسال متفاوت‌تر از سال‌های پیش کرد.

بیشتر بخوانید : نحوه کاشت سبزه عید با هسته مرکبات


   فواید زیست محیطی


سرانجام همه سبزه‌های عید مشابه یکدیگر است همه آن‌ها تا 13 فروردین به سختی دوام می‌آورند و بعد در طبیعت رها می‌شوند. فعالان محیط زیست می‌گویند اگر به جای این‌که برای سبزه درست کردن از عدس و گندم استفاده کنیم دانه های مرکبات را جایگزین آن‌ها کنیم  در نهایت نهالی داریم  که دیگر آن را دور  نخواهیم انداخت و می‌تواند چندین سال عمر کند .

سبزه پرتقال

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه سبزه هویج و سبزه شلغم


   چگونه سبزه پرتقال بیندازیم


هسته ها را از داخل  پرتقال در بیاورید به مدت 48 ساعت داخل آب خیس کنید. پس از گذشت دو روز از خیس شدن دانه ها ،پوست‌شان را بگیرید  و سپس داخل خاک  بگذارید. البته چنان چه عجله داشتید بدون خیساندن و صبر کردن به صورت مستقیم هم می توانید آن‌ها را در خاک قرار دهید.برای بهتر سبز شدن سبزه،  دانه‌ها را در مخلوطی از خاک گلدان پرلیت و کود گیاهی بکارید.حتماً دقت داشته باشید که ظرفی که در داخل آن دانه ها را می کارید روزنه هایی برای تخلیه آب داشته باشد . می توانید ظروف متنوعی را برای این کار انتخاب کنید مثلاًمی توان از یک سینی بزرگ عمیق استفاده کرد تا تعداد بیشتری دانه داخل آن کاشت فقط حتماً به این نکته توجه داشته باشید که باید بین هر دانه فاصله ای حدود 10 سانتی متر  باشد.
سپس با یک نایلون روی دانه ها را بپوشانید و بعد در مکانی قرار دهید که به طور غیرمستقیم نور داشته باشد  و البته خاک آن باید همیشه نم دار و مرطوب باشد.چنان چه تمامی مراحل را به خوبی انجام داده باشید و شرایط محیطی از دما و نور کافی برخوردار باشد معمولاً اولین 
 نشانه های سبز شدن دانه ها بین سه تا پنج هفته نمایان می شود و این جاست که گیاه دیگر نیازی به نور مستقیم ندارد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.