2024/04/30
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
بهناز معاونی هنرمند نقاش : همیشه در حال یادگیری هستم

بهناز معاونی هنرمند نقاش : همیشه در حال یادگیری هستم

بهناز معاونی هنرمند نقاش، دانش آموخته ادبیات است.وی ربع قرن است که با رنگ و قلم، زندگی را در بوم های نقاشی جاری کرده است.ا

جامعه پویا -بهناز معاونی هنرمند نقاش، دانش آموخته ادبیات است.وی ربع قرن است که با رنگ و قلم، زندگی را در بوم های نقاشی جاری کرده است.این بانوی هنرمند نمایشگاه های بسیاری در مشهد و جزیره کیش برگزار کرده و پیشنهادهایی برای برگزاری نمایشگاه در خارج از مرزها داشته که به دلیل شرایط کرونایی میسر نشده است.

 


این بانوی هنرمند میگوید که از کودکی عشق نقاشی داشته و اولین مشوق هایش اعضای خانواده اش بوده اند.
«کودک که بودم عشق نقاشی داشتم.مدام در حال نقاشی کردن بودم و خانواده ام که متوجه استعدادم در هنر نقاشی شده بودند من را تشویق کردند تا بتوانم این هنر را به صورت تخصصی دنبال کنم. بعدها هنر نقاشی را نزد اساتید این هنر دنبال کردم. ودود موذن زاده،رضا صمدی و مهدی امینی از جمله اساتیدی هستند که من نزد آنها تلمذ کردم و با حمایت های همسرم این مسیر را ادامه دادم»

بهناز معاونی
به باور این هنرمند، هنر ریشه ذاتی دارد و  باید  درون انسان تبلور داشته باشد  که بشود آنرا پرورش داد.دلبستگی وی به سبک رئال و امپرسیون است.
با وجود این که نقش تکنیک را در پیشرفت این هنر کوثر می داند معتقد است که همیشه در حال یادگیری است: 
« من همیشه در حال یادگیری هستم .هنر نقاشی این نیست که با چند تابلو و برگزاری نمایشگاه  تمام شود. هنر انتها ندارد،مرز ندارد. من در نقاشی سعی میکنم کمبوزسیون و چیدمان و خودم انجام دهم که اثری که خلق میکنم اورجینال با‌شد و ارزش هنری داشته باشد.این را هم بگویم که در خلق اثارم از نقاشیهای هنرمندان برجسته جهان الهام میگیرم»

 


بیشتر آثار این بانوی هنرمند را طبیعت بی جان شامل میشود:«نقاشیهای من بیشتر طبیعت بی‌جان است که خودم چیدمان میکنم، البته در پرتره و طبیعت بی‌جان مهارت بیشتری دارم.به آثار تاریخی هم علاقه مندم و این را هم بگویم که همیشه در حال یادگیری هنر نقاشی  هستم و هیچ وقت خودم را کامل نمیبنم چرا که هنر نقاشی پدیده ای نیست که ما به این راحتی یاد بگیریم بلکه سالها زمان می‌برد که بخواهیم  ماهر باشیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم.در این عرصه باید تلاش مداوم و مطالعه مستمرداشته باشیم.

 


هنرمند واقع گرا قادر است واقعیت را آنگونه بازنمایی کند که خود به تجربه نشسته و بر اثر این تجربه در میدان تاثیر و تاثر با واقعیت دست و پنجه نرم کرده است.»
بیشتر آثار این بانوی هنرمند اورجینال است.وی در انتخاب رنگ وسواس زیادی به خرج میدهد تا اثر خلق شده اش به حقیقت و واقعیت قرابت داشته باشد.«هنگام تصویر پرتره به رنگهای صورت خیلی توجه میکنم. رنگ را به ذهنم می‌سپارم و در هنگام نقاشی از آن استفاده میکنم من تجربه نقاشی در طبیعت راهم دارم و اینکه پرتره زنده کار کردم و خیلی از این لذت میبرم ولی اگر یه وقتهایی فرصت نباشد عکس میگیرم و بعد از آن برای نقاشی استفاده میکنم سعی میکنم همیشه راحت نقاشی کنم»

 

دیدگاه‌ها
علی رشیدی 1400/04/11
قلمی توانمند پر احساس دارید بسیار عالی ...واستون ارزوی کامیابی بیشتر و موفقیت روز افزون دارم..

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.