2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
بیوگرافی کامل علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی

بیوگرافی کامل علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی

بیوگرافی کامل علیرضا شجاع نوری بازیگر نقش سلمان فارسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -علیرضا شجاع نوری بازیگر و تهیه ایرانی است که در سریال سلمان فارسی نقش میانسالی سلمان را بازی می کند. 

 


علیرضا شجاع نوری متولد سال 34 و شیرازی است. او دارای مدرک زیست‌شناسی از دانشگاه شهید بهشتی و ادبیات ایتالیایی از دانشگاه تهران است. شجاع‌نوری در فیلم‌های برجسته‌ای چون روز واقعه و شیر سنگی و تردید و محمد رسول الله حضور داشته‌است. او همچنین بازیگر نقش سلمان در سریال در حال ساخت سلمان فارسی است.

علیرضا شجاع نوری و پسرانش


زندگی کاری علیرضا شجاع نوری


شجاع‌نوری در سال ۱۳۵۹ کارش را از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده و در دفتر مرکزی خبر ادامه داد. او در سال ۱۳۶۳ در بنیاد فارابی و سپس در واحد تأمین فیلم‌های خارجی صدا و سیما مشغول به کار شد. او در برخی از فیلم‌های سینمایی حضور پیدا کرده و از سال ۱۳۸۷ به تدریج فعالیت‌های سینمایی خود را منحصر به تهیه‌کنندگی نمود. در ۱۴ آبان ۱۳۹۲ با حکم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علی‌رضا شجاع نوری به سمت مشاور امور بین‌الملل سازمان سینمایی منصوب شد.

 


زندگی خصوصی علیرضا شجاع نوری


علیرضا شجاع نوری داری چهار فرزند به نام های طاها پارسا، رضا شایا، فاطمه، راضیه است. پسران علیرضا شجاع نوری بینانگذار گروه موسیقی دنگ شو هستند و در زمینه موسیقی فعالیت زیادی دارند. همسرش مهناز باقری است و آنها سالهای زیادی است که با هم زندگی می کنند. 

علیرضا شجاع نوری و همسرش


بازی در نقش سلمان در سریال سلمان فارسی


علیرضا شجاع نوری فیلم و سریال های تاریخی زیادی بازی کرده است و هرچند گزیده کار است اما نقش های ماندگار زیادی را بازی کرده است. 
او در سریال سلمان فارسی ساخته میرباقری نقش سلمان فارسی را بازی می کند. 
پروژه سریال سلمان فارسی 4 سال است که کلید خورده و به نظر می رسد ساخت این سریال 10 سال زمان ببرد چرا که در چند کشور باستانی فیلم برداری خواهد شد. این سریال ماجرای زندگی یکی از اصحاب پیامبر به نام سلمان فارسی است و نقش سلمان فارسی در اسلام و ایران را به خوبی نشان می دهد. علیرضا شجاع نوری نقش میانسالی سلمان را بازی می کند. 

علیرضا شجاع نوری در نقش سلمان فارسی


فیلم شناسی علیرضا شجاع نوری

 

سریال


درحال ساخت    سلمان فارسی    
۱۳۹۷    بانوی عمارت    
۱۳۶۲    سربداران    

 


نمایش خانگی


۱۳۹۸    خواب‌زده  

 

 
سینمایی


سونامی (۱۳۹۷)
کمدی انسانی (۱۳۹۵)
نگار (۱۳۹۵)
محمد رسول‌الله (۱۳۹۴–۱۳۸۶)
فردا (۱۳۹۲)
یک دقیقه و یازده ثانیه (۱۳۹۱)
تردید (۱۳۸٧)
روز واقعه (۱۳۷۳)
دست نوشته‌ها (۱۳۶۵)
شیر سنگی ( ۱۳۶۵ )
آن سوی مه (۱۳۶۴)
بی‌بی چلچله (۱۳۶۳)
آن سوی مه (۱۳۶۰)

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.