2024/04/27
۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
خلاصه داستان و بازیگران سریال سلمان فارسی

خلاصه داستان و بازیگران سریال سلمان فارسی

سریال سلمان فارسی سریالی تاریخی درباره سلمان یکی از صحابه پیامبر است. خلاصه داستان و بازیگران و تعداد قسمت های این سریال را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -سریال سلمان فارسی سریالی تاریخی و فاخر است که داوود میرباقری در سری کارهای تاریخی خود آن را ساخته است. 

 


خلاصه داستان سریال سلمان فارسی 


این مجموعه تاریخی به دوران زندگی، زمانه و مهاجرت سلمان فارسی از تولد تا صدر اسلام می‌پردازد. مجموعه سلمان فارسی در سه مقطع ایران دوره ساسانی، بیزانس و حجاز صدر اسلام به زندگی سلمان فارسی، صحابه ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد. در فصل‌بندی این بخش از داستان مجموعه از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از درگذشت پیامبر روایت شود.

سریال سلمان فارسی


فیلم‌برداری این مجموعه در تاریخ ۱۱ دی ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شد. البته همه فیلم‌برداری این سریال در کرمان انجام نخواهد شد و مناطق دیگری، چون جزیره قشم نیز محل فیلم‌برداری مجموعه خواهد بود. فیلمبرداری مجموعه سلمان فارسی تا اسفند ماه ۱۳۹۸ در ایران انجام می‌شود، البته به دلیل تعداد لوکیشن‌های تاریخی، کشور ترکیه هم یکی از مناطق عوامل این مجموعه برای فیلم‌برداری بوده‌است. اما به دلیل شیوع کرونا لوکیشن‌های داخلی مانند شهرک غزالی و نور جایگزین لوکیشن‌های خارجی شد.

 

عوامل در سال ۱۳۹۹ راهی ترکیه می‌شوند، البته کرمان، خراسان، بخشی از تهران و قم هم از جمله لوکیشن‌های قطعی این مجموعه هستند. مجموعه مذهبی سلمان فارسی که جزء کارهای الف ویژه تلویزیون محسوب می‌شود تا ۵ سال تصویربرداری‌اش طول خواهد کشید. در خارج و داخل از ایران فیلمبرداری می‌شود و بعد از کرمان، گروه به قشم می‌روند. بازیگران و عوامل سریال سلمان فارسی همچنین به ترکیه می‌روند و بعد از بازگشت در لوکیشن‌هایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری می‌کنند. بعد از تصویربرداری در یک کلیسا، به داخل شهرک غزالی می‌روند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت. قرار است از شهرک سینمایی نور برای ساخت این مجموعه استفاده کنند. تمام فضای صد هکتاری شهرک سینمایی نور در این مدت به‌طور کامل و اختصاصی در اختیار پروژه ساخت مجموعه سلمان فارسی قرار می‌گیرد.

 

لوکیشن سریال سلمان فارسی
بازیگران سریال سلمان فارسی


 علیرضا شجاع نوری
فرهاد اصلانی
داریوش فرهنگ
محمدرضا هدایتی
مجید مظفری
احترام برومند
علی دهکردی
چنگیز جلیلوند
شکرخدا گودرزی
سیامک اطلسی
انوش معظمی
مصطفی طاری
توماج دانش بهزادی
صفر محمدی
امین شیردره
مهدی فقیه
هشام رستم
امیر رضایی
کاوه فتوحی
رامونا شاه
محمدجواد جعفرپور
سید محمدصادق ابوطالبی
سید رهام عسگر پور
مهدی فقیه
ساناز شیخ شعاعی و.....

مراحل ساخت سریال سلمان فارسی


سریال سلمان فارسی چند قسمت است 


سریال سلمان فارسی برای 50 قسمت در نظر گرفته شده و هر قسمت 55 دقیقه است. هرچند این تعداد قسمت ، در برنامه ریزی اولیه است و تعداد قسمت های دقیق آن بعد از پایان ساخت و تدوین مشخص می شود. 
تقریباً ۱۲ هزار دست لباس برای تولید این مجموعه طراحی و تولید شده‌است. با توجه به تاریخی بودن سریال از طراحی خاص صحنه، ابزارآلات و لباس‌ها برای نشان دادن اصالت تاریخی اثر استفاده گردیده‌است. لوکیشن‌های تیسفون، جی و حجاز در قالب ۳۰ کارگاه دکورسازی از طراحی کشتی گرفته تا تمامی ظرافت‌های هنری دوران ساسانی، بیزانس و ابتدای ظهور اسلام ساخته می‌شوند.

 


آثار داوود میرباقری


داوود میر باقری از جمله کارگردانان و نویسندگانی است که آثار فاخر بسیاری را برای تلویزیون و سینمای ایران ساخته است. معروفترین آنها سریال تاریخی مذهبی امام علی است که بارها از تلویزیون پخش شده است. 


سریالهای داوود میرباقری


 گرگ‌ها (۱۳۶۶) 
رعنا (۱۳۶۹) 
امام علی (۱۳۷۵) 
معصومیت از دست رفته (۱۳۸۲)
 مختارنامه (۱۳۸۹-۱۳۸۳)
شاهگوش (۱۳۹۲)
 دندون طلا (۱۳۹۴) 
سلمان فارسی (۱۳۹۹-)

 


فیلم های سینمایی داوود میرباقری


آدم‌برفی (۱۳۷۳)
 ساحره (۱۳۷۶) 
مرد بارانی (نویسنده) (۱۳۷۸) 
مسافر ری (۱۳۷۹)

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.