2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
طرز تهیه آبگوشت بزباش و نحوه سر آن

طرز تهیه آبگوشت بزباش و نحوه سر آن

آبگوشت بزباش را میتوانید مانند دیزی سرو کنید و آب و مخلفات را جدا کرده و بگوبید و میتوانید در هم استفاده کنید. این غذا با نان سرو می شود و یک غذای کاملا سالم است. کنار آبگوشت بز باش از ترشی ها استفاده کنید تا لدت بیشتری ببرید.

جامعه پویا-آبگوشت بزباش یکی غذای سنتی آذربایجانی است که به دلیل پایه گیاهی یکی از سالم ترین غذاهایی است که می‌توانید تهیه و استفاده کنید.

ضمن اینکه استفاده از آن در همه فصول سال ممکن است.

برای تهیه آبگوشت بز‌باش

 

گوشت  500 گرم(میتوانید از گوشت مرغ هم استفاده کنید)

پیاز  1 عدد

سیب زمینی  5 عدد

لوبیا قرمزچشم بلبلی   یک استکان

سبزی(تره،جعفری,شنبلیله)  750 گرم

لیمو عمانی 4 عدد

 

 طرز تهیه آبگوشت بزباش

ابتدا باید لوبیای چشم بلبلی را از شب قبل خیس کنید.

سپس گوشت را به 4 تا 6  تکه تقسیم کنید . پیاز را خرد کنید و با کمی روغن تفت دهید تا رنگش طلایی شود سپس گوشت را داخل آن بریزید و تفت دهید. همراه با گوشت زرد چوبه را هم اضافه کنید و تفت دهید . مقداری آب داخل گوشت بریزد تا بپزد.

سبزی ها را هم تمیز کنید و بشویید و بعد از اینکه خشک شدند خرد کنید و با کمی روغن سرخ کنید.

بعد از اینکه گوشت نیم پز شد لوبیا ی خیس داده شده را به آن اضافه کنید تا به همراه گوشت و پیاز بپزد .همچنین بعد از نیم پز شدن لوبیا سبزی تفت داده شده را به همراه سیب زمینی و لیمو عمانی اضافه کنید. در آخرپخت هم فلفل و نمک اضافه کنید .تا همه مواد کنار هم ترکیب شوند و به اصطلاح جا بیفتند. وقتی غذا کاملا جا افتاد میتوانید آن را سرو کنید. آبگوشت بزباش را میتوانید مانند دیزی سرو کنید و آب و مخلفات را جدا کرده و بگوبید و میتوانید در هم استفاده کنید. این غذا با نان سرو می شود و یک غذای کاملا سالم است. کنار آبگوشت بز باش از ترشی ها استفاده کنید تا لدت بیشتری ببرید.

منبع: نمناک

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.