2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
خواص بومادران چیست ؛ از تاثیر بومادران روی لاغری تا کیست تخمدان

خواص بومادران چیست ؛ از تاثیر بومادران روی لاغری تا کیست تخمدان

بومادران گیاهی است خواص بسیار زیادی دارد. همه چیز درباره بومادران را اینجا بخوانید.

جامعه پویا -بومادران گیاهی است بسیار مفید و خاص که خواصی چون تسکین درد و ضد عفونی کنندگی دارد. 
گیاه بومادران از جمله گیاهان گلدار است که از گل های آن برای ساخت عطر استفاده می شود. بومادران گیاهی است که در نیمکره شمالی رشد می کند. این گیاه در ایران نیز به راحتی کشت و برداشت می شود. البته بومادران به صورت خودرو هم وجود دارد.

بومادران گل سفید

بیشتر بخوانید: انفیه چیست و چه خواصی دارد

خواص بومادران برای معده
دم نوش بومادران می تواند برای درمان اسهال، یبوست، میکروب های معده ،گاستریت و معده دردهای مزمن بسیار مفید باشد. بومادران طبعی خشک و گرم دارد به همین دلیل مصرف آن در فصول سرد سال توصیه می شود.


درمان عفونت و درد پستان با بومادران


دیگر خاصیت بومادران ضد عفونت بودن آن است، به همین دلیل هم وقتی پستان مادران شیرده دچار عفونت می شود با روغن بومادران به راحتی می توان آن را درمان کرد. گفته می شود کیست های پستان نیز با مصرف بومادران کوچک شده و از بین می رود.

بیشتر بخوانید:انیسون چیست و چه خواص درمانی دارد

بومادران
درمان سندرم قاعدگی با بومادران


از آنجایی که بومادران روی خون تاثیر مستقیم دارد و طبعی گردم دارد بنابراین می تواند روی سندرم قاعدگی های دردناک تاثیر زیادی داشته باشد. استفاده از دم نوش بومادران در پیش از قاعدگی عوارض سندرم قاعدگی را به شدت کم می کند.

 


درمان سرماخوردگی و بیماری های تنفسی با بومادران


همانطور که گفته شد بومادران یک چرک خشک کن طبیعی است بنابراین مصرف آن در درمان بیماری هایی چون آسم و سرماخوردگی تاثیر زیادی دارد. 


سم زدایی از بدن با بومادران


بومادران خاصیت سم زدایی هم دارد مصرف آن در پاییز و زمستان می تواند سموم جمع شده در صفرا و کبد را از بین ببرد. شما می توانید به راحتی با مصرف یک فنجان بومادران در روز بدنتان را سم زدایی کنید. 

بیشتر بخوانید: بادرنجبویه چیست و چه خواصی دارد


انعقاد خون با بومادران

خواص بومادران


یکی از مهمترین خواص بومادران منعقد کننده خون است. در قدیم نیز از این گیاه برای قطع خونریزی استفاده می شد. در حال حاضر نیست توصیه شده هنگام خونریزی زخم چند شاخه از این گیاه را روی زخم بگذارید. البته اگر آن را بکوبید و بعد روی زخم بگذارید بهتر است. سریع خونریزی را بند می آورد


خواص بومادران در یک نگاه


فواید سلامتی گیاهان دارویی بومادران شامل موارد زیر است:
التیام سریع تر زخم ها
انعقاد خون
حفظ دوره های پریودی
کاهش التهاب
کاهش فشار خون بالا
تنظیم علایم آسم
کاهش اضطراب
دفع سنگ کلیه و تخلیه کننده باد روده

 


عوارض جانبی بومادران:


همانطور که هر گیاهی خواصی دارد عوارضی هم ممکن است داشته باشد
خواب آلودگی
اختلالات خونریزی
مشکلات فشار خون
درماتیت
التهاب موضعی
افزایش دفع ادرار


از آنجا که بومادران می تواند لخته شدن خون را در برخی موارد کند کند, به همین دلیل برای بیمار انی که دچار اختلالات خونریزی هستند, می تواند خطرناک باشد. اثرات تداخلی منفی با داروهایی که خواب , درمانی ، فشار خون بالا, کاهش اسید معده و یا رقیق کننده خون دارد، ایجاد میکند.


نکته


گروه پزشکی جامعه پویا همواره تاکید می کند مصرف هر نوع دم نوش گیاهی برای درمان باید زیر نظر پزشک شما انجام گیرد. چراکه ممکن است با داروهایی که مصرف می کنید هم خوانی نداشته باشد. آنچه از خواص گیاهان گفته می شود فقط جهت بالا بردن اطلاعات و آگاهی شماست. 

در نهایت توصیه می شود از گل بومادران برای خوشبو کردن لباسهایی که در چمدان یا کمد می گذارید 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.