2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بیوگرافی کامل بانیپال شومون بازیگر نقش کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

بیوگرافی کامل بانیپال شومون بازیگر نقش کاوه کیهان در سریال نوار زرد 2

بیوگرافی کامل بانیپال شومون را اینجا بخوانید

جامعه پویا -بانیپال شومون بازیگر جوان ایرانی است که در سریال نوار زرد 2 نقش سرگرد کاوه کیهان را بازی کرده است. 
سریال نوار زرد 2 فصل دوم سریال نوار زرد است که در آن امیر آقایی نقش سرگرد کاوه کیهان را بازی می کرد. سرگرد کاوه کیهان کاراگاه زبده ای است که پرونده های جنایی اش با زندگی گذشته و همسری که از دست داده است گره خورده است. 
بانیپال شومون بعد از امیر آقایی نقش سرگرد کیهان را بازی کرده است. 

 


زندگی خصوصی بانیپال شومون 


بانیپال شومون (زادهٔ ۳ آذر ۱۳۵۷ در تهران) هنرپیشه سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران و آشوری است. او مدرک مهندسی عمران دارد. او دوره بازیگری را در مدرسه سینما تئاتر کارنامه گذرانده‌است. از زندگی خصوصی بانیپال شومون اطلاعات بیشتری در دست نیست فقط می دانیم او اقلیت مذهبی در ایران است و بازیگر بی حاشیه ای است که از زندگی خصوصی اش چیز زیادی منتشر نمی کند. 

بانیپال شومون در فیلم شبی که ماه کامل شد

 

فیلم شناسی بانیپال شومون


بانیپال شومون، فعالیت حرفه‌ای خود را با انیمیشن سینمایی «آخرین داستان»(The Last Fiction) به کارگردانی و نویسندگی اشکان رهگذر آغاز کرد. او در این انیمیشن، صداپیشگی نقش «روزبه» را به عهده داشت و تجربه حضور درکنار ستارگانی چون پرویز پرستویی، حامد بهداد و لیلا حاتمی را کسب کرد. انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با برداشتی آزاد از شاهنامه به روایت قصه ضحاک ماردوش، فریدون و کاوه آهنگر می‌پردازد. بانیپال شومون بعد از حضور در انیمیشن «آخرین داستان» در فصل اول سریال نمایش خانگی «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی در نقش «رئیس آذر گل‌دره‌ای» بازی کرد. سال ۱۳۹۶، یک سال پرکار برای بانیپال شومون بود. او در ۴ فیلم سینمایی «خجالت نکش» ساخته رضا مقصودی، «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت، «تنگه ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی، «لس آنجلس-تهران» به کارگردانی تینا پاکروان، دو فیلم کوتاه «تاریکی» و «اینترنت نامحدود» و دو تئاتر «تنهایی پرهیاهو» به کارگردانی امیر کاوه آهنین جان و «لاسارو» به کارگردانی مسعود رایگان بازی کرد. در این سال دو فیلم «خجالت نکش» و «تنگه ابوقریب» با بازی او در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اکران شدند.

 

بانیپال شومون لوح تقدیر ویژه برای بهترین بازیگر را برای بازی در نمایش «خانه وا ده» در دوازدهمین جشن بازیگر (سال ۱۳۹۳) از طرف انجمن بازیگران خانه تئاتر دریافت کرد. از تئاترهایی که او به عنوان بازیگر در آن‌ها حضور داشته‌است می‌توان به «دخترک شب طولانی»، «شعبده و طلسم»، «حریم ولایت»، «مسخ و سوءتفاهم»، «شماره ۹۱۹۱۳»، «کسی در خانه نیست»، «ایرلند نباید جای بدی هم باشه» و «بیضایی» به نویسندگی و کارگردانی محمد مساوات اشاره کرد. بانیپال شومون عضو ارکستر کُر فیلارمونیک ایران و عضو ارکستر فیلارمونیک آشوریان تهران به رهبری اِمیل مٓلِک است. او در اُپرای مانا و مانی اثر حسین دهلوی به رهبری علیرضاشفقی نژاد و کارگردانی محمد عاقبتی در تالار وحدت سال ۱۳۹۱ اجرا داشته‌است.
شومون نامزد کسب بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره تئاتر فجر در سال ۱۳۹۸ بوده‌است.

 

بانیپال شومون

سرگرد کاوه کیهان در سریال نوار زرد2


بانیپال شومون در سریال نوار زرد نقش کاوه کیهان را بازی کرده است. کاوه کیهان سرگرد غمگینی است که همسرش را به خاطر یکی از پرونده هایش از دست داده و تنها زندگی می کند او نتوانسته بر غم از دست دادن همسر غلبه کند اما همچنان کار و زندگی می کند. در فصل اول نقش کاوه کیهان را امیر آقایی بازی می کرد و در فصل دوم بانیپال شومون بازی کرده است. 
سینما
موج اف ام، ردیف ۴۸ - ۱۳۹۷
شبی که ماه کامل شد - ۱۳۹۷
غلامرضا تختی - ۱۳۹۷
پالتو شتری - ۱۳۹۷
تنگه ابوقریب - ۱۳۹۶
جاده قدیم - ۱۳۹۶
خجالت نکش - ۱۳۹۶
لس آنجلس تهران - ۱۳۹۶
پیلوت - ۱۳۹۶
ایستگاه اتمسفر - ۱۳۹۵
انارهای نارس - ۱۳۹۲
آخرین داستان - ۱۳۹۰
فیلم کوتاه
تاریکی - ۱۳۹۶
مجموعه تلویزیونی
خاتون - ۱۴۰۰
نوار زرد (فصل دوم)
کرگدن - ۱۳۹۸
شهرزاد - ۱۳۹۴
 

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1401/08/23
خیلی خوش تیپ

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.