2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده رستورانی

طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده رستورانی

طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده به سبک رستوران ها را اینجا بخوانید

جامعه پویا -عدس پلو در هرشکلی بسیار خوشمزه است و عدس پلو با گوشت چرخ کرده خوشمزه تر از سایر مدلهای عدس پلو است. 
برای تهیه عدس پلو خوشمزه با گوشت چرخ کرده این مطلب را بخوانید. 

 

 

مواد لازم برای تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده


برنج : سه پیمانه
عدس : دو پیمانه
پیاز ریز و سرخ شده : دو عدد 
گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم
کشمش : به مقدار لازم 
خلال پسته و بادام : نصف فنجان
خلال هویج : نصف فنجان 
کره : به مقدار لازم

 

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه عدس پلو نذری


طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده


در اولین مرحله برای تهیه عدس پلو باید تصمیم بگیرید که عدس‌پلو به صورت آبکشی باشد یا کته؛ که معمولاً برای مراسمات رسمی تر و مهمانی هایی که مجلسی تر باشد عدس پلو را به صورت آبکشی تهیه می‌کنند و به عنوان ته دیگ هم از کاهو، سیب زمینی یا نان استفاده می‌کنند. یا می توانید دمی درست کرده و اجازه دهید از خود غذا ته دیگ ببندد.
در ادامه دستور پخت عدس پلو آبکشی را مشاهده می کنید که برای این کار باید از چند ساعت قبل برنج را به تعدادی که گفته شده بشویید و داخل آب و نمک زیاد خیس کنید و سه تا چهار ساعت اجازه دهید که خیس بخورد.
سپس باید عدسی را که از قبل خیسانده­ اید و چندین بار آب آن را عوض کرده اید داخل قابلمه‌ای بریزید و اجازه دهید که بپزند.
تعویض آب عدس برای گرفتن نفخ حبوبات است و توصیه می شود. وقتی که عدس ها پختند، قبل از اینکه له شوند و وا بروند آنها را از روی حرارت برداشته و سپس یک ماهیتابه روی گاز بگذارید و کمی روغن داخل آن بریزید و وقتی که روغن ها داغ شد پیازها را درون آن ریخته و تفت بدهید.
وقتی که پیازها طلایی رنگ شدند باید در این مرحله گوشت چرخ کرده را به آن اضافه کنید و تفت دهید.

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه قلیه عدس مجلسی و بسیار خوشمزه


بعد برنجی که از قبل خیس کرده بودید را برداشته و آب آن را بیرون بریزید و درون یک قابلمه ریخته و روی شعله گاز قرار دهید، وقتی که آب جوشید و برنج به اندازه دلخواه رسید آن را آبکش کنید و سپس عدس را هم به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.
برای تزیین عدس پلو می توانید داخل یک ماهیتابه کمی کره بریزید و وقتی که ذوب شد کشمش را اضافه کرده و کمی تفت دهید و مقداری زعفران و برنج هم داخل آن ریخته و تفت دهید و برای تزیین روی دیس عدس پلو بگذارید.

 


نکته 


برای تهیه عدس پلو نذری باید نکات مختلفی مدنظر قرار گرفته شود که یکی از آن ها رعایت تناسب بین مقدار عدس و حجم برنج است، طوری که نه غذای شما خیلی خلوت و ساده باشد و نه خیلی پر عدس باشد و از موادی که گفتیم هم می توانید برای تزیین عدس پلو نذری استفاده کنید و از خوردن آن لذت ببرید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.