2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
زندگی ام دیگر عشق ندارد چه کنم

زندگی ام دیگر عشق ندارد چه کنم

زندگی ام دیگر هیچ عشقی ندارد باید چه کنم اینجا را بخوانید

جامعه پویا -تنها یک سال و 4 ماه از شروع زندگی‌ مشترکم گذشته است اما دیگر از علاقه‌ای که به همسرم داشتم و عشقی که در زندگی ‌مان بود، خبری نیست. حقیقتا زندگی بدون عشق برایم از زهرمار تلخ‌ تر است. این شرایط برایم قابل تحمل نیست، توان نادیده گرفتنش را هم ندارم. چه کنم؟
 

مخاطب‌ گرامی، همان ‌طور که خودتان هم در پیامک‌تان مطرح کردید، تغییر حس آن هم به سمت منفی خیلی ناراحت ‌کننده است.قبل از هر چیز باید بدانید که دوست داشتن طی سال‌ها زندگی‌ مشترک تغییر شکل می‌یابد و طبیعی است که هیجان، چند ماه بعد از ازدواج کمتر می‌شود اما این نشانه بی‌احساسی نیست. هیجان در ابتدای ازدواج به خصوص در سنی که شما هستید، بسیار زیاد است. هر چند علاقه مثل قبل است ولی به تدریج هیجان کاهش می‌یابد و گاهی فرد حس می‌کند که دوست داشتن اش کمتر شده است.

ازدواج عاشقانه


     شاید خودتان باعث کاهش این علاقه شده اید


الگوهای رفتاری اشتباهی را که در ادامه به صورت فهرست‌وار بیان می‌شود در رفتارهای بین خودتان و همسرتان بررسی کنید و ببینید آیا این رفتارها بین شما وجود دارد یا خیر؟ چون این رفتارها می‌تواند باعث کاهش احساس شود و بهتر است در صورت وجود آن، برای رفع این رفتارهای ناکارآمد اقدام کنید. 1- انتقاد مداوم، بزرگ ‌ترین آسیب را به رابطه می‌زند و به زودی عشق را نابود می‌کند. 2- توهین کردن یعنی اگر به یکدیگر توهین کنید، احساس منفی بین هر دو نفرتان ایجاد می‌شود. 3- تحقیر و سرزنش کردن یعنی یکی از شما از سمت همسر تحقیر شود. 4- قهر کردن زوج ها یعنی وقتی با مشکلی مواجه می شوند به جای گفت‌وگو با هم قهر می کنند. این رفتارها باعث می‌شود که بین شما و همسرتان فاصله بیفتد و احساس‌تان به یکدیگر کمتر شود.

 


     با همسرتان  صحبت کنید


مدت زمان کمی از شروع زندگی ‌مشترک شما گذشته است و به احتمال زیاد در آینده هم با چالش‌های دیگری مواجه خواهید شد. اگر همین حالا بتوانید راه‌های اصولی یک مذاکره صحیح را یاد بگیرید، زندگی‌تان را بیمه خواهید کرد. بنابراین در اولین فرصت مناسب به گفت‌وگو بنشینید و با هم درباره این مسائل مطرح شده گپ بزنید و برای رفع آن‌ها اقدام کنید.
نویسنده : راهله فارسی| ‌ مشاور
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.