2024/05/02
۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
پسردایی ام عاشقم شده چه کنم ؟

پسردایی ام عاشقم شده چه کنم ؟

پسردایی ام عاشقم شده است من باید چه رفتاری بکنم ؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -چندوقت پیش متوجه شدم پسردایی‌ام به من علاقه‌مند شده است. راستش را بخواهید، من هم خیلی او را دوست دارم و همیشه دوست داشتم که با او ازدواج کنم. من الان 19 ساله‌ام. پسردایی‌ام، عاشق دختری بود که به‌دلایلی، با هم ازدواج نکردند. پسر دایی‌ام بعد از آن ماجرا، افسرده شد و الان حالش بهتر است. می‌خواهم با او ازدواج کنم، نظر شما چیست؟

درباره اهمیت انتخاب همسر تاکنون در این صفحه نکات زیادی مطرح شده است. اکنون به نظر می‌رسد شما در پیامک خود نگران هستید که آیا درخواست ازدواج پسردایی خود را بپذیرید یا خیر؟ این موضوع را ‌که او دلباخته دختری بوده و به یکدیگر نرسیدند، به عنوان مهم‌ترین دلایل نگرانی و تردید خود بیان کرده‌اید که در ادامه این موارد را با هم بررسی می‌کنیم و چند توصیه به شما داریم.

عشق به دختر عمه


  دختر مورد علاقه پسردایی‌تان چه شد؟


از آن‌جا که گفته‌اید 19 ساله هستید، به احتمال زیاد پسر دایی شما هم سن زیادی ندارد و این دلباختگی و علاقه او به دختر خانم قبلی جزو عشق‌های زود گذر دوران نوجوانی بوده و شما باید اطمینان حاصل کنید که علاقه اش به شما از روی هوس و بی معیار نباشد. از آن‌جا که نمی‌دانیم دختر مورد علاقه پسر دایی‌تان با فرد دیگری ازدواج کرده یا نه، لازم است از طریق دایی یا پسر دایی‌تان از این موضوع مطمئن شوید که آن ارتباط به طور کامل قطع شده باشد زیرا می‌تواند آینده زندگی مشترک‌تان و پایداری‌اش را با تهدید جدی مواجه کند.

 


  به دلیل فامیل‌بودن، احساسی تصمیم نگیرید


تکلیف‌تان را با خودتان مشخص و انتظارات و معیارهای تان برای ازدواج را فهرست کنید و نظر خانواده‌تان را هم در این موارد جویا شوید و فهرست خود را با توجه به نظرات والدین‌تان ارزش‌گذاری و اولویت‌بندی کنید. در ضمن توصیه می‌شود عجله نکنید و پسردایی خود را همچون دیگر خواستگارهایتان در کفه معیارها و اولویت‌های شرایط ازدواج خود بسنجید و صرف آشنا و فامیل بودن، با نبود هماهنگی و نداشتن ملاک‌های لازم او برای ازدواج، احساسی برخورد نکنید. همچنین در صورت بررسی ملاک‌های مطرح‌شده و موافقت بزرگ‌ترها با این ازدواج، حتما در جلسات مشاوره پیش از ازدواج از همکاران روان شناس در این حوزه کمک بگیرید. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که درگیری عاطفی و علاقه قبل از ازدواج، تصمیم‌گیری عاقلانه شما درباره فرد مدنظر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به لحاظ روان شناختی تمایل به فردی، موجب حذف فاکتورهای معیوب او و برعکس تمایل نداشتن به فرد، موجب پر رنگ شدن عیوب شخص می‌شود.
نویسنده : صدیقه معدنی| ‌ کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.