2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
مادرشوهر افغانستانی عروس ایرانی را از خانه بیرو ن کرد

مادرشوهر افغانستانی عروس ایرانی را از خانه بیرو ن کرد

زن ایرانی که مادرشوهرش او را از خانه بیرون کرده از هموطنانش برای ایجاد سرپناه برای فرزندانش درخواست کمک کرد. اینجا را بخوانید

جامعه پویا -مادری بعد از فوت شوهرش برای اینکه بتواند سرپناهی برای فرزندانش آماده کند با دست معلول کار می‌کند. او از روزهای سخت زندگی‌اش گفته و از مردم درخواست کمک کرده است.
به گزارش خبرنگار ما، این زن ایرانی 13 سال قبل با مردی افغانستانی که به ایران مهاجرت کرده بود، ازدواج کرد و حاصل این ازدواج چهار فرزند پسر است. زن ایرانی چند سال بعد از ازدواج به درخواست شوهرش به افغانستان مهاجرت کرد تا در کنار خانواده همسرش زندگی کند، اما فوت شوهر زندگی این زن را دگرگون کرد و دوباره به کشورش ایران پناه آورد.
احسان بشیرگنجی، مددکاری که مدتی است با این خانواده ارتباط دارد و در حال جمع‌آوری کمک برای آنهاست، به خبرنگار ما گفت: مادر از ناحیه یک دست دچار معلولیت است، با این حال برای سیرکردن بچه‌هایش در یک نانوایی کار می‌کند و کارگر روزمزد است. او روزی 40 هزار تومان درآمد دارد. اگر یک‌ روز به هر دلیلی نتواند کار کند، نمی‌تواند هزینه زندگی‌اش را تأمین کند. بعد از بازگشت این زن به ایران، با کمک خیران مقداری وسایل جزئی زندگی برای او تأمین کردیم تا با بچه‌هایش زندگی کند. این زن در پیشوای ورامین زندگی می‌کند و جایی که سکونت دارد دور از شهر است و هر روز باید کیلومترها راه پیاده بیاید تا به نانوایی برسد. خیرانی که ما می‌شناختیم، توانستند وسایل زندگی برای این زن و بچه‌هایش تهیه کنند، اما او برای پول پیش خانه همچنان با مشکل مواجه است. او برای ماندن در همان خانه کوچک باید 30 میلیون تومان پول پیش بدهد‌.
این مددکار همچنین گفت: پسر 12‌ساله این خانواده برای کمک‌خرج کار می‌کرد و دست‌فروش بود، اما از وقتی مادر کار پیدا کرده و خانه دور از شهر است، او مجبور است در خانه پیش برادرانش بماند.
وی درباره این زن ایرانی گفت: زیبا زن 40‌ساله ایرانی اهل سیستان‌و‌بلوچستان است و با توجه به معلولیتی که داشته، در خانواده با مشکلاتی مواجه بود و با توافق پدرش و مرد افغانستانی به عقد او درآمد و به افغانستان رفت. چند ماه قبل شوهر این زن در افغانستان بر اثر انفجار جانش را از دست داد و مادرشوهر نیز این زن و بچه‌ها را از خانه‌اش بیرون کرد. بعد از آن زیبا به‌سختی خودش و بچه‌هایش را به ایران رساند. ما تلاش کردیم شرایط تحصیل برای فرزندان این زن را هم فراهم کنیم؛ هرچند هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم، اما کارها خوب پیش رفته و به‌زودی بچه‌ها را به مدرسه می‌فرستیم. با این حال، نگرانی برای تهیه پول پیش خانه همچنان پا‌برجاست.
بنا بر این گزارش، زیبا از هم‌وطنانش خواسته است تا او را برای اینکه بتواند سرپناهی برای بچه‌هایش درست کند، یاری کنند. او زن رنج‌کشیده‌ای است و دستانش منتظر محبت هم‌وطنانش است. هم‌وطنانی که تمایل دارند به این زن کمک کنند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به کارت شماره ۶۱۰۴۳۳۷۴۶۴۳۷۱۵۷۲‌ بانک ملت به نام احسان بشیرگنجی واریز کنند. گزارش پول‌های جمع‌آوری‌شده و هزینه‌کرد آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.