2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
پشیمانی از ازدواج در دوران عقد را چطور مدیریت کنیم

پشیمانی از ازدواج در دوران عقد را چطور مدیریت کنیم

اگر در دوران عقد از ازدواج پشیمان شدید چه باید بکنید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -برادری 31 ساله دارم. 2 سال پیش با دختری که من به او معرفی کردم و خودش هم پسندید، ازدواج کرد و الان در دوران عقد هستند. چند روز پیش برادرم به خانه من آمد و گفت که از این ازدواج منصرف شده و مطمئن است با این دختر خوشبخت نمی‌شود. از من کمک خواست. به نظر شما باید چه کار کنم؟ به برادرم بگویم به من ربطی ندارد.

به‌ طور قطع پشیمانی بعد از عقد ممکن است بنا بر اتفاق‌هایی پس از عقد یا احساسات قبل‌تر که چندان مورد توجه واقع نشده‌اند، پیش آید. در این شرایطی که برای برادر شما ایجاد شده، احساساتی جریان دارد که متأسفانه در این دو سال بهبود نیافته و بر مشکلات افزوده شده است. در ادامه راهکارهایی را به ‌شما مخاطب گرامی پیشنهاد می‌کنیم.

 


دلیل پشیمانی برادرتان را جویا شوید


به برادرتان در این شرایط کمک کنید و دلیل این شرایط را جویا شوید. از او بخواهید دلایل محکمی برای این پشیمانی بیاورد و به نتیجه درستی برسد که واقعاً ادامه این مسیر برایش مناسب نیست. در واقع برای آگاهی شما و خانواده تان یک دلیل و تعریف درست از پشیمانی خود بیاورد. بعد از نتیجه ‌گیری درست و مشورت با خانواده و حتی مشاوره با فردی مطمئن و متخصص شاید لازم باشد از ادامه زندگی با آن فرد صرف نظر کند.

 


با همسر برادرتان هم صحبت کنید


با توجه به این ‌که شما همسر برادرتان را به او معرفی کرده اید، احتمالا یک شناخت نسبی از او دارید. بنابراین جلسه‌ای را با همسر برادرتان تشکیل دهید و علت اختلاف را از او جویا شوید. شاید واقعاً آن چیزی که قبل از عقد نشان می‌دادند، نیستند. واضح است که این زوج درباره مسائل مختلف تفاهم ندارند. اختلاف در دوران عقد جدی است و اگر همسر برادرتان هم برای این شرایط پیش آمده راهکار روشن و مشخصی ندارد، نباید برای رفتن زیر یک سقف قبل از حل شدن این مشکلات، عجله کنند.

 


از آن‌ها بخواهید انتظارات خود را متعادل کنند


شاید داشتن انتظارات بیش از حد یا انتظارات غیرمنطقی در زندگی مشترک باعث پشیمانی آن‌ها شده است. از آن‌ها در جلسه‌ای که هر دو حضور دارند، بخواهید انتظارات خود را سنجیده و منطقی بیان کنند و تصمیمی درست در این شرایط بگیرید. با این حال، اگر تمام تلاش خود را کردید و هنوز هم این زوج بر پشیمانی خود مصر بودند، نباید زیر یک سقف بروند. بعضی مواقع به اصرار خانواده که اگر زیر یک سقف بروید و زندگی مشترک را شروع کنید، این سوء تفاهم‌ها حل می‌شود، زوج تصمیم دیگری می‌گیرند در صورتی که این فکر اشتباه است و می تواند آثار منفی بیشتری ایجاد کند. نکته پایانی هم این که، قبل از گرفتن هر تصمیمی به‌ صورت حضوری جلسه‌ای را برای برادر و همسرشان مهیا کنید و از یک مشاور متعهد و متخصص در حوزه زوجین مشورت بگیرید. قطعاً مشاوران در این زمینه با راهکارهای علمی و تخصصی خودشان به تصمیم‌گیری درست و مؤثر کمک خواهند کرد.
نویسنده : بنفشه دولت‌ آبادی| ‌ روان‌ درمانگر و مشاور ‌خانواده
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.