2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
شوهر سرزنشگری دارم چه کنم

شوهر سرزنشگری دارم چه کنم

اگر همسر سرزنشگری دارید این مطلب را بخوانید

جامعه پویا -کمتر از یک سال از شروع زندگی‌مشترکم گذشته اما خسته شده ام. هر صبح‌و‌شب، کار شوهرم فقط سرزنش من است. یک روز می‌گوید چرا خانواده‌ات در مراسم عروسی کم گذاشتند؟ یک روز می‌گوید چرا مادرت فلان کار را می‌کند؟ و... . خانواده‌اش هم بین من و دخترهایشان فرق می‌گذارند.

 

 در اولین سال شروع زندگی‌مشترک با مسائل زیادی مواجه خواهید شد که نیاز به مدیریت دارد. کاربردی‌‌ترین مهارتی که در ابتدای مستقل‌شدن زندگی‌‌مشترک باید یاد بگیریم، مهارت گفت‌و‌گوست تا با صحبت کردن با همسرمان، خواسته‌ها و تفاوت‌های‌مان را مطرح کنیم. یکی از ویژگی‌های گفت‌و‌گوی خوب، دادن اطلاعات به طرف مقابل و درک وی است. از علایق‌تان و حتی این‌که دوست دارید با شما چگونه صحبت شود (به طور مثال عاری از سرزنش باشد) به شوهرتان بگویید.

 

همسر سرزنشگر


 اعتبارسازی در گفت‌وگو


منظور از اعتبار بخشیدن هم این است که تجربه درونی همسرتان از دیدگاه او، معنا و مفهوم دارد. شما در اعتبار بخشیدن به ارتباطی که با همسرتان دارید در واقع خود را جای او می‌گذارید، از دید او شرایط را می‌نگرید و آن‌گونه درک خود را به او انتقال می‌دهید که به نظر او درست و صحیح است. به طور مثال وقتی همسرتان درباره مراسم ازدواج صحبت می‌کند، به او بگویید: «تو می‌گویی از فلان رفتار ناراحت شدی؟ به نظرت الان چه کاری می‌توانم انجام بدهم تا تو آرام شوی؟» اگر دیدید همسرتان آمادگی شنیدن دارد، می‌توانید بگویید من هم از بعضی رفتارها ناراحت شدم اما چون می‌خواهم زندگی‌مان را بسازم، سعی می‌کنم به یاد نیاورم.

 


نویسنده : راهله فارسی | مشاور

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.