2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
اگر در زندگی شکست خوردیم چه کنیم

اگر در زندگی شکست خوردیم چه کنیم

مزایای شکست در زندگی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -  شکست‌ها در زندگی تجربه‌های مختلف و گاهی اوقات افکار منفی را در سر ما ایجاد کرده‌اند. سریع‌ترین جاده برای رسیدن به موفقیت زمانی است که شما از شکست ترسی نداشته باشید زیرا شکست خودش بزرگ‌ترین معلم برای شما در مسیر رسیدن به موفقیت است. شکست‌ها ما را با قدرتی مواجه و از یک نواختی دور می‌کنند تا بتوانیم در مسیر زندگی قدم بزنیم و اگر زندگی بدون شکست‌ها بود، لذت رسیدن به اهداف وجود نداشت. در این مطلب، می‌خواهیم از مزایای شکست‌خوردن در زندگی بگوییم.

 

 

2 انتخابِ پیش ‌روی ما بعد از شکست خوردن


زمانی که در چیزی یا راه رسیدن به هدفی شکست می‌خوریم، دو انتخاب پیش رو داریم. می‌توانیم دوباره به موفقیت فکر کنیم و این مسیر را ادامه دهیم یا این‌که تسلیم شویم و کامل از اهداف‌مان دست بکشیم. قطعا انتخاب راه اول بهتر است زیرا شکست نباید شما را متوقف کند. زمانی که طرز فکر صحیح داشته باشیم، می‌توانیم بفهمیم که شکست نشان‌دهنده سخت‌کوشی ما بوده است. یعنی هدفی که داریم به راحتی به دست نمی‌آید ، در نتیجه انگیزه ما برای آن بالاتر می‌رود.

شکست در زندگی ادمهای موفق

 

 یادگیری اهمیت تلاش و انگیزه از شکست


شکست به ما حقیقت را یادآوری می کند که باید انگیزه و تلاش چند برابری داشته باشیم. زمانی که شکست می‌خوریم، چیزهایی را یاد می‌گیریم، نکاتی را متوجه می‌شویم، با ریسک‌هایی آشنا می‌شویم که قبلا هرگز از آن‌ها چیزی نمی‌دانستیم و در نتیجه مسیر رسیدن به موفقیت برای ما هموارتر می‌شود زیرا درس‌های بسیار زیادی در این مسیر یاد گرفته‌ایم.

 

 

  شناخت نواقص بعد از ناکامی


شکست به ما کمک می‌کند نواقص خود را بشناسیم. ما را مجبور می کند که فرایند انجام کار را در نظر بگیریم. به ما کمک می‌کند که به تدریج پیش برویم تا به حد عالی و کامل برسیم. شکست عاملی برای باز شدن ذهن است، فکر ما را قوی‌تر می‌کند و تجربیات‌مان را بالا خواهد برد. شکست همچنین می‌تواند عاملی برای ایجاد فرصت‌ها باشد تا ما را زودتر به موفقیت برساند. زمانی که بعد از شکست‌های متعدد به موفقیت می‌رسیم، قطعاً قدر آن‌را بیشتر می‌دانیم زیرا متوجه می‌شویم که موفقیت به راحتی به دست نمی‌آید، در نتیجه به راحتی هم آن را از دست نمی‌دهیم.

 

 

  شکست به شما شخصیت می‌دهد


شخصیت دادن شکست به شما یعنی شما را با تجربه‌تر از افراد دیگر می‌کند و نشان می‌دهد که شجاعت دارید، اشتباهات‌تان را می‌پذیرید اما تسلیم نمی‌شوید و در نتیجه بعد از رسیدن به موفقیت بیشتر به خودتان افتخار می‌کنید.

 

 

  آدم موفق‌ها از شکست نمی‌ترسند


در آخر لازم می‌دانم این نکته را ذکر کنم که افراد موفق در مسیر رسیدن به موفقیت، شکست‌های زیادی را تجربه می‌کنند پس نباید از شکست ترسید. شکست می‌تواند تجربیات کوچک و بزرگ داشته باشد اما مهم‌تر از آن، این است که بخش اعظمی از موفقیت را شامل می‌شود. شکست به معنای اشتباه کردن نیست بلکه شکست واقعی یعنی درجا زدن، شکست یعنی این که هیچ کاری نکنید و انتظار رشد و پیشرفت داشته باشید.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.