2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طرز تهیه پیاز سوخاری پفکی و خیلی خوشمزه

طرز تهیه پیاز سوخاری پفکی و خیلی خوشمزه

طرز تهیه پیاز سوخاری پفکی و خیلی خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -پیاز سوخاری یک میان وعده ضد دیابت و بسیار خوشمزه است. پیاز سوخاری را بیشتر در رستورانها میل کرده اید اما به راحتی در خانه هم می توانید تهیه کنید. 


مواد لازم برای تهیه پیاز سوخاری


    پیاز – یک عدد درشت
    آرد سفید -  ۳ قاشق غذاخوری
    نشاسته ذرت - یک قاشق غذاخوری
    بکینگ پودر - نصف قاشق مرباخوری
    آب یخ - یک چهارم لیوان

پیاز سوخاری


 طرز تهیه پیاز سوخاری

1- ابتدا آرد سفید را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر با هم در یک ظرف مناسب مخلوط کنید تا یکدست شود، سپس آب یخ را اضافه کنید و در حدی مواد را هم بزنید که فقط مواد با هم مخلوط شود.
2- نیاز به مخلوط کردن زیاد مواد نیست، زیرا این کار باعث می شود خاصیت بکینگ پودر از بین برود که در نتیجه باعث می شود پیازها پفکی و ترد نشود. پس از مخلوط کردن خمیر روی آن را با سلفون بپوشانید.
3- در این مرحله ظرف حاوی خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه کنار بگذارید تا در دمای آشپزخانه استراحت کند. در ادامه پس از گذشت ۳۰ دقیقه پیازها را به ضخامت یک سانتی متر به صورت حلقه ای خرد و حلقه های پیاز را از هم جدا کنید.
4- در این مرحله خمیر را جلوی دست تان قرار دهید و یک ظرف گود مثل شیر داغ کن روی حرارت بگذارید. حالا به اندازه ای روغن داخل شیر داغ کن بریزید که پیازها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشد.
5- حلقه های پیاز را در خمیر بغلتانید، سپس در روغن که کاملا داغ شده است بیندازید تا کاملا پف کند و به رنگ طلایی در بیاید. پس از این‌که پیازها طلایی شد و به خوبی پف کرد آن‌ها را از روغن خارج کنید.
6- پس از سرخ کردن پیازها، آن‌ها را روی توری فلزی یا دستمال حوله ای قرار  دهید تا روغن اضافی شان خارج شود. این کار باعث می شود که پیازهای سوخاری تردتر شود. پیازهای سوخاری را به همراه سس دلخواه سرو کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.