2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
سریال جیران ؛ آیا سارای گرجی عاشق سیاوش می شود

سریال جیران ؛ آیا سارای گرجی عاشق سیاوش می شود

مثلث عشقی جیران و سارای گرجی و سیاوش به کجا ختم می شود ؟ اینجا را بخوانید

جامعه پویا -سریال جیران عاشقانه ای تاریخی که تخیل و واقعیت در آن دست به دست هم داده است تا یک ملودرام عاشقانه را به تصویر بکشد دست خوش اتفاقات جدیدی شده است. 

بیشتر بخوانید : عکس واقعی جیران همسر ناصرالدین شاه


سیاوش با بازی امیرحسین فتحی که عاشق خدیجه با بازی پری ناز ایزدیار است مادربرزگش را از دست می دهد و تنها و بی کس می شود او بدون اطلاع از اینکه خدیجه همسر شاه شده است به روستای کوهسار می رود تا خدیجه را از پدرش خواستگاری کند اما در راه بر حسب اتفاق در همان کاروانسرایی شب را صبح می کند که سارای گرجی با بازی فاطمه مسعودی فر در آن ساکن است. سارای گرجی دختری است اهل گرجستان که مهد اولیاء با بازی مریلا زارعی برای ناصر الدین شاه با بازی بهرام رادان در نظر گرفته شده است اما در این میان شاه خودش عاشق شده و خدیجه را انتخاب کرده است. 
سیاوش با حمله راه زنان به کاروانسرا سارای گرجی را نجات می دهد و مورد تمجید اطرافیان شاه قرار می گیرد بدون اینکه بداند چه سرنوشتی در انتظارش است. 

بشنوید : ببینید : ترانه گریه کن ؛اثر همایون شجریان برای سریال جیران


این در حالیست که سارای گرجی هم از اینکه به حرمسرای شاه می رود راضی نیست و ناراحت است او وجه المصالحه برادرش با شاه قرار گرفته است. حالا رشادت سیاوش و غمی که در قسمت های بدی سریال جیران با آن درگیر خواهد شد و نرسیدن به وصال با غمی که سارای گرجی از آمدن به حرمسرای شاه دارد و کینه هر دوی آنها از دربار یک دشمن یا انگیزه مشترک را برای هردوی آنها رقم خواهد زد. این در حالیست که نگاه عاشقانه سارای گرجی به سیاوش و تحسین او را می شد در همان کاروانسرا متوجه شد. 

مریلا زارعی در سریال جیران


جرقه این عشق می تواند در روایت داستان جیران مثلث عشقی را تشکیل دهد که کشش داستان را دو چندان کند. سیاوش به دنبال جیران و سارای گرجی به دنبال سیاوش و جیران همسر ناصرالدین شاه!
هرچند در ماجرای تاریخی و واقعی جیران سیاوشی وجود ندارد و اضافه کردن شخصیت سیاوش به داستان جیران برای ایجاد مثلث عشقی است و فلسفه وجودی سیاوش اصلا همین است اما روابط چند ضلعی همیشه داستان را جذاب تر می کند. البته این دومین همکاری نزدیک امیرحسین فتحی و پری ناز ایزدیار است آنها یکبار در سریال شهرزاد که آن هم ساخته حسن فتحی بود نقش دو عاشق را بازی کرده بودند و چون همکاری موفقی از آب درآمد حسن فتحی دوباره آنها را درکنار هم قرار داد.هرچند نباید فراموش کرد که امیرحسین فتحی فرزند حسن فتحی نیز هست. 
حالا باید دید آیا سارای گرجی سیاوش را کمک می کند تا وارد قصر شاه شود و در میان قزلباشان جای گیرد و به جیران نزدیک شود ؟
عاقبت عشق سیاوش و جیران و سارای گرجی و سیاوش چه خواهد شد؟

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.