2024/04/26
۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
عشق به دختری که برادرش قاچاقچی است

عشق به دختری که برادرش قاچاقچی است

عاشق دختری هستم که برادرش قاچاقچی است چه کنم

جامعه پویا -در جلسه خواستگاری فهمیدم که یکی از برادرهای دختر مورد علاقه‌ام به جرم حمل موادمخدر بیش از 10 سال زندان بوده است. البته آن‌ها صادقانه موضوع را گفته بودند و آن شخص هم بعد از آن  توبه کرده و الان حتی سیگار هم نمی‌کشد ولی نمی‌دانم آیا این مسئله مهم است و تأثیری روی ازدواج‌مان خواهد گذاشت یا نه؟

مخاطب گرامی، بررسی نکات مطرح‌شده در خواستگاری قطعا از مهم‌ترین و اساسی‌ترین کارها در طول زندگی است.
 سوالات قابل طرح در خواستگاری باید بررسی شود که آیا نیاز هست درباره آن‌ها صحبت کنید و در زندگی شما چه تاثیری می‌تواند داشته باشد؟ تفکر و استدلال درباره این مسائل بسیار مهم است. به طور کلی نیازی نیست وارد جزئیات تک تک اعضای خانواده شخص مدنظر شویم، این که بتوانید درباره کلیات اصلی زندگی و اهداف خودتان به توافق برسید، کافی و مهم‌تر است. در ادامه مطلب به شما مخاطب عزیز در این مسیر کمک خواهیم کرد.


 به‌دنبال سوالات کلیدی در جلسه خواستگاری باشید


سوالات کلیدی همان معیارهای اصلی ازدواج هستند که موضوع اهداف و آینده را تشکیل می‌دهند. بنابراین ذهن خود را معطوف سوالات اصلی کنید و بیشتر حول محور مسائل اصلی برای گفت‌و‌گو زمان بگذارید.


 صداقت دختر مورد علاقه‌تان تحسین برانگیز است


مسائل حاشیه‌ای از جمله خاطرات تلخ و شیرین یا دیگر شرایطی که ممکن است برای اعضای خانواده طرف مقابل ایجاد شده باشد، تأثیری در شروع زندگی مشترک شما ندارد، به خصوص وقتی به صورت کامل توضیح داده شود، قطعاً هیچ شک و شبهه ای
  به جا نمی‌ماند. معیار اصلی شما خود طرف مقابل است که صادقانه تمام موضوع را به شما توضیح داده است، در صورتی‌که می‌توانست از شما پنهان کند. پس به دنبال مسائل حاشیه‌ای نباشید که قطعاً شما را از مسیر اصلی دور می‌کند و دچار دو دلی و سردرگرمی می‌شوید.


 واقع بینانه به موضوع نگاه کنید


فراموش نکنید مهم‌ترین معیار، صداقت و راست‌گویی است که قطعاً خانواده خواستگار با بیان جزئیات مشکل فرزندشان این مسئله را ثابت کرده‌اند؛ واقع‌بینانه و منطقی به موضوع نگاه کنید این موضوع که شما را نگران کرده قطعاً ربطی به خود طرف مقابل ندارد. به دنبال محاسن و معیارهای خوب در آن‌ها باشید.


 مراقب رفتارتان با برادرش باشید


تحقیر و طرد کردن فردی که قطعاً نیازمند کمک و همدلی است، همواره آسیب جدی به او وارد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر اقدام به ازدواج کردید با برادر همسرتان رفتار محترمانه داشته باشید و از نگاه تحقیرآمیز و سرزنش‌کننده خودداری کنید. در پایان، آشفتگی ذهنی خود را کنار بگذارید و به همراه خانواده تصمیم نهایی را بگیرید و این موضوع را به درستی مدیریت کنید تا بتوانید منطقی‌ترین تصمیم را بگیرید.
نویسنده : بنفشه دولت‌آبادی| درمانگر و مشاور خانواده
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.