2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
ترفند رستوران ها برای خوشمزه شدن پیتزا

ترفند رستوران ها برای خوشمزه شدن پیتزا

ترفندهای رستورانها برای پختن یک پیتزای خوشمزه چیست اینجا بخوانید

جامعه پویا -پیتزا از آن غذاهایی است که طرفداران زیادی دارد. اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که در خانه پیتزا می‌پزید حتما متوجه طعم پیتزاهای خانگی با نوع رستورانی آن شده‌اید. در ادامه به شما چند روش برای پخت پیتزایی خوش طعم‌تر در خانه را خواهیم گفت.


1-وقتی خمیر را درست کردید، باید به اندازه کافی آن را هم بزنید. توجه داشته باشید که نباید خمیر پیتزا را بیش از حد هم بزنید و ورز بدهید. اگر این کار را بیش از حد انجام دهید خمیر پیتزا بسیار سفت و خشک می شود.


2-خمیر پیتزا را باید به طور کاملاً صاف روی ظرف پهن کنید. 
3-به طور کلی استفاده از سس مخصوص، پیتزا را خوشمزه تر می‌کند. دستورهای مختلفی برای تهیه سس وجود دارد اما ساده‌ترین آن ها ترکیب این مواد هستند: سس قرمز، سبزیجات تازه ( می توانید از هر نوع سبزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید)، سیر خرد شده، نمک و فلفل.


4-بیش از حد سس را روی خمیر نریزید چرا که باعث خیس و مرطوب شدن خمیر پیتزا می‌شود. در نتیجه پیتزای شما خراب می شود.


5-روی پیتزا را بیش از حد با مواد مختلف مثل سوسیس و کالباس پر نکنید. این کار باعث می‌شود، پیتزا به خوبی نپزد و کیفیت  پایینی داشته  باشد.
6- برای این که خمیر به ظرف نچسبد، وقتی خواستید پیتزا را درون فر بگذارید کناره های خمیر را کمی با روغن زیتون چرب کنید. سپس خمیرتان را داخل فر قرار دهید.
7-دمای مناسب برای پخت پیتزا بین ۲۰۰ تا ۲۲۰ درجه است. اگر این موارد را رعایت کنید پیتزای خوشمزه تری خواهید داشت.
8-برای پخت پیتزا سعی کنید حتماً از قبل 10 تا 15 دقیقه فر را داغ کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.