2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
سرقت های خشن برای تامین هزینه های درمان پدر

سرقت های خشن برای تامین هزینه های درمان پدر

متهمان ادعا می کردند که پول مسروقه را برای درمان پدرشان می‌خواهند، طعمه‌های خود را به قتل تهدید می‌کردند.

جامعه پویا -مرد خشن که متهم است با همدستی دوستانش اقدام به سرقت از خانه شهروندان می‌کرد، پس از ورود به خانه‌ها به ساکنان می‌گفت پول را برای درمان پدرش می‌خواهد و قسم می‌خورد اگر مقاومت کنند، آنها را می‌کشد.
به گزارش اعتمادآنلاین، سرقت از منازل شهروندان در شمال تهران در سال 99 اتفاق افتاد. در این دزدی‌ها متهم به همراه دوستانش با ورود به خانه چهار شهروند مقدار زیادی دلار و طلا و پول نقد از آنها سرقت کرده و متواری شده بود.
با تلاش ماموران پلیس متهمان شناسایی و بازداشت شدند. چهار شاکی این پرونده با شناسایی متهمان آنچه اتفاق افتاده بود را برای ماموران توضیح دادند.


شاکی اول به ماموران گفت: ما در خانه بودیم که زنگ در زده شد و وقتی در را باز کردیم سه مرد که اسلحه و قمه داشتند وارد شدند. یکی از آنها به ما گفت این پول را برای درمان پدرم می‌خواهیم و قسم‌ می‌خورم اگر مقاومت کنید شما را می‌کشیم. بعد هم 2500 دلار و مقداری طلا و پول از خانه برداشت و همگی رفتند.
شاکی دوم نیز بعد از شناسایی متهمان گفت: چند ماه قبل بود که متهمان شبانه وارد خانه من شدند. آنها چنان خشونتی داشتند که من تا به حال حتی در فیلم‌ها ندیده بود. سارقان با اسلحه مرا تهدید کردند. یکی از آنها گفت پول را برای درمان پدرش می‌خواهد و قسم خورد که اگر مقاومت کنم من را می‌کشد. او چند هزار دلار، 10 قطعه سکه بهار آزادی، چند قطعه سکه پهلوی و مقدار زیادی سکه گرمی، سرویس طلا و حلقه ازدواجم و 90 میلیون تومان پول نقد را که در خانه بود برداشت و همگی فرار کردند. یکی از آنها قد کوتاه‌تری داشت، کوله‌پشتی داشت و همه وسایل را در کوله‌پشتی ریختند و فرار کردند.


دو شاکی دیگر نیز اظهارات مشابهی را تکرار کردند. سپس متهمان مورد بازجویی قرار گرفتند. آنها قبول کردند سرقت‌ها را انجام داده‌اند، اما مدعی شدند مرتکب خشونت نشده‌اند و شاکیان بزرگنمایی می‌کنند.
با این حال کیفرخواست علیه متهمان صادر شد و با توجه به قراری که برای آنها صادر شده بود متهمان با سپردن وثیقه از زندان آزاد شدند.

 

جلسه محاکمه


در جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه 11 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، شکات در جایگاه قرار گرفتند. آنها یکبار دیگر جزئیات آنچه اتفاق افتاده بود را توضیح دادند.
یکی از شکات گفت: این مردان من را به شدت کتک زدند. من هیچ مقاومتی نمی‌کردم اما وسایل خانه را هم شکستند. من نمی‌دانم آنها واقعیت را گفتند که پول را برای درمان بیماری پدر یکی از سارقان می‌خواستند یا نه، اما راهش این نبود که با کلت و قمه به من و خانواده‌ام حمله کنند و ما را بزنند.
هرچند شکات و یکی از متهمان در دادگاه حاضر بودند اما دو متهم دیگر به دلیل اینکه متوجه شدند ممکن است قرار آنها تشدید و به زندان برده شوند در جلسه دادگاه حاضر نشده و متواری شدند. به این ترتیب پرونده برای دستگیری متهمان فراری به دادسرا بازگردانده و ادامه رسیدگی به بعد از دستگیری متهمان موکول شد.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.