2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
فوت و فن پخت فلافل خیلی خوشمزه و مجلسی

فوت و فن پخت فلافل خیلی خوشمزه و مجلسی

بهترین دستور پخت فلافل را اینجا بخوانید

جامعه پویا -شاید برایتان جالب باشد بدانید فلافل آن قدر در جهان محبوب است که روز جهانی دارد.12 ژوئن همزمان با 22 خرداد روزی است که در تقویم برای این غذای محبوب خاورمیانه‌ای در نظر گرفته شده ‌است. برخی تاریخ شکل گیری فلافل را به کشور‌هایی مانند فلسطین، مصر و سوریه نسبت می‌دهند البته در کشور ما این غذا در جنوب کشور طرفداران بیشتری دارد.

 

مواد لازم برای برای تهیه فلافل


  سیر: ۴ حبه
  نخود: ۳۰۰ گرم
  تخم مرغ: یک عدد
  جعفری :۱۰۰ گرم
  پیاز متوسط: یک عدد
  زیره :یک قاشق چای خوری
  تخم گشنیز: یک قاشق چای خوری
  آرد نخودچی: ۲ قاشق غذاخوری
   روغن سرخ کردنی: به اندازه کافی
   نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه: به اندازه کافی

فلافل


  طرز تهیه فلافل 


1-اگر می خواهید فلافل شما مانند فلافل بیرون شود حتما باید نخود را به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت در یک ظرف آب بخیسانید. در صورتی که امکانش هست چند بار آب نخودها را تعویض کنید.
2-پس از این که نخودها به خوبی خیس خوردند آن‌ها را به همراه سیر و پیاز دو بار چرخ کنید و مواد را داخل یک کاسه مناسب بریزید.
3-در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد و به همراه تخم مرغ به کاسه حاوی نخود چرخ شده اضافه کنید.
4-در مرحله بعدی آرد نخودچی را کم کم به مواد اضافه کنید تا مایه فلافل خودش را بگیرد.
  5- تخم گشنیز را به همراه زیره آسیاب کنید تا کاملا پودر شود سپس به همراه مقداری نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به مایه فلافل اضافه کنید.اگر می خواهید فلافل شما به سبک جنوبی ها تند باشد می توانید مقداری فلفل قرمز تند هم اضافه کنید.
6-در ادامه یک ظرف گود را روی حرارت قرار دهید و به مقدار مناسب روغن مایع داخل آن بریزید. توجه داشته باشید که باید به قدری روغن مایع داخل ظرف بریزید که فلافل ها پس از افتادن در آن به صورت شناور در روغن سرخ شوند. پس از این که روغن داغ شد از مایه فلافل قالب بزنید و داخل روغن بیندازید.
 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.