2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
طرز تهیه برگه زرد آلو  آفتاب خشک در خانه به سبک بازاری

طرز تهیه برگه زرد آلو آفتاب خشک در خانه به سبک بازاری

طرز تهیه برگه زردآلو آفتاب خشک و خانگی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -تهیه برگه زردآلو در خانه بدون اینکه به آن افزودنی اضافه کنید و به طور کاملا طبیعی  روش خاصی دارد که در این مطلب به شما توضیح داده می شود. 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه مارمالاد زرد آلو مجلسی و خوشمزه


مواد لازم برای تهیه برگه زردآلو


زرد آلو تمیز و شسته شده : یک کیلو
پارچه تمیز و آب نخورده : یک و نیم متر
سلیفون : یک و نیم متر

برگه زردآلو

 

طرز تهیه برگه زردآلو آفتاب خشک و طبیعی


ابتدا زرد آلوهای کاملا رسیده را شسته و در آبکش قرار دهید تا کاملا آبش برود. سپس بدون اینکه گوشت زرد آلو له شود از دو طرف بگیرید و زرد آلو را باز کنید و از هسته جدا کنید. 
بعد جلوی آفتاب مستقیم سلیفون را پهن کنید و روی سلیفون هم پارچه را پهن کنید سپس زردآلوهای هسته گرفته را روی پارچه پهن کنید. 
اینکه چند روز طول بکشد تا برگه ها خشک شود بستگی به دمای هوایی دارد که در آن برگه خشک می کنید. اما توچه داشته باشید که برگه ها باید از هم فاصله داشته باشد. بعد از 48 ساعت روی برگه ها پارچه بکشید. تا گرد و خاک روی آن ننشیند. 10 تا 15 روز زمان نیاز است تا برگه ها به حد قابل قبولی خشک شود. 
توجه داشته باشید در این 15 روز حتما باید برگه ها را به طور مرتب زیر و رو کنید تا کپک نزند.  هرچند نمک پاشیدن به اینکه برگه زودتر خشک شود کمک می کند اما باعث طعم دار شدن برگه های زرد آلو می شوند. 
برای اینکه برگه ها با نرمی خودش خشک شود می توانید این برگه ها را بعد از دو روز از آفتاب مستقیم دور کنید و در جایی که هوا جریان دارد اما سایه است قرار دهید. 
برگه هایی که در آفتاب خشک شود دیگر نیازی به اینکه مواد نگهدارنده بزنید ندارد می توانید آن را جمع کنید و در جای خشک و خنک تا یک سال نگهداری کنید. 
توجه داشته باشید برگه های خشک شده اگر به درستی خشک شود مدت زمان طولانی می توانید آن را نگهداری کنید و آفتی نخواهد داشت. اگر قصد دارید تا یک سال برگه ها را نگهداری کنید حتما در بسته آن یک تکه چوب دارچین قرار دهید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.