2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
طرز تهیه زیتون پرورده رودبار و محلی خیلی خوشمزه

طرز تهیه زیتون پرورده رودبار و محلی خیلی خوشمزه

طرز تهیه زیتون پرورده رستورانی و محلی خیلی خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -زیتون پرورده  یک دسر خیلی مفید و خوشمزه است برای اینکه این دسر خوشمزه را در هر فصلی از سال درست کنید این مطلب را بخوانید.


مواد لازم برای تهیه زیتون پرورده خوشمزه و محلی 


زیتون بدون هسته    ۵۰۰ گرم
مغز گردو    ۳۰۰ گرم
روغن زیتون    ۲ قاشق غذاخوری
رب انار    ۲ پیمانه
آب لیمو ترش    ۲ قاشق غذاخوری
آویشن    ۱ قاشق غذاخوری
دانه انار خشک شده    ۲ قاشق غذاخوری
پودر نعناع خشک    ۱ قاشق غذاخوری

زیتون پرورده رودباری


طرز تهیه زیتون پرورده محلی 


ابتدا مقداری آب ولرم روی زیتون می ریزیم و به مدت یک ساعت استراحت می دهیم. سپس گردوها را چرخ می کنیم تا کاملا ریز و ححالت پودر پیدا کند، حالا زیتون را داخل آبکش می ریزیم تا آبش گرفته شود. سپس زیتون و گردو را با هم مخلوط می کنیم . در یک ظرف جدا گانه رب انار ، آب لیمو، آویشن یا کاکوتی ، دانه های انار و پودر نعناع را با هم مخلوط می کنیم مقداری هم روغن زیتون اضافه می کنیم .
سپس مواد رابه  زیتون اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم . حالا ان را درون شیشه های تمیز و خشک می ریزیم و در شیشه را محکم می بندیم. آن را داخل یخچال قرار داده و یک هفته در همان حالت رها می کنیم بعد از یک هفته زیتون پرورده شما آماده است. 
نکته 
به جای آب لیمو بهتر است از آب انار استفاده کنید. اگر فصل انار نبود می توانید زا آب لیمو استفاده کنید. 
انار له شده بهتر از دانه خشک انار است بنابراین توجه داشته باشید اگر انار تازه یا فریز شده دارید می توانید آن را له کرده و به جای انار خشک استفاده کنید. 
برخی افراد برای مزه بهتر از رب آلوچه هم در کنار رب انار استفاده می کنند. 
در شما کشور از سبزی های محلی برای زیتون پرورده استفاده می کنند اگر دوست دارید همان طعم زیتون پرورده شمال را بچشید سبزی محلی تهیه کنید. 
توجه داشته باشید زیتون پرورده طعم ترشی یا ملس دارد چرا که با آب انار تهیه می شود. زیتون پرونده هایی که شیرین است به آن شیرین کننده مانند شکر یا عسل اضافه می کنند اگر طعم شیرین دوست دارید می توانید مقدار کمی عسل به مواد اضافه کنید.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.