2024/04/30
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
طرز تهیه رشته پلو خالی خیلی خوشمزه

طرز تهیه رشته پلو خالی خیلی خوشمزه

طرز تهیه رشته پلو خیلی خوشمزه را اینجا بخوانید

جامعه پویا -رشته پلو غذایی است که می توان را آن با انواع خورش یا خالی مورد استفاده قرار داد. 


مواد لازم برای تهیه رشته پلو


 برنج ۳ پیمانه
رشته پلویی ۲ پیمانه
پیاز ۱ عدد
کره ۵۰ گرم
کشمش پلویی ۱/۲ پیمانه
هویج ۱ عدد
زعفران به مقدار لازم
نمک، زردچوبه به مقدار لازم

رشته پلو خالی


طرز تهیه رشته پلو خالی


برنج را که از قبل خیس کرده اید برای پخت و آبکش آماده کنید، 5 دقیقه قبل از اینکه برنج را آبکش کنید رشته را داخل برنج بریزید سپس آن را آبکش کنید و زیر شیر آب سرد بشویید تا به خوبی نشاسته از آن جدا شود. توجه داشته باشید اگر برنج را زیاد بشویید خرد می شود بنابراین خیلی زیر آب آن را تکان ندهید. حالا برنج و رشته را که آبکش کرده اید دم بگذارید، می توانید به آن ته دیگ پیاز و سیب زمینی اضافه کنید یا اینکه ته دیگ نان بگذارید. 
در حالیکه برنج دم می کشد مواد دیگر را آماده کنید، پیاز را نگینی سرخ کنید، سپس هویج را رشته رشته کرده و به پیاز اضافه کنید تا آن هم سرخ شود حالا نوبت اضافه کردن کشمش پلویی است بهتر است کشمش را از قبل خیس کنید یا اینکه داخل فریزر نگهداری کنید تا کمی رطوبت داشته باشد وقتی کشمش را اضافه کردید نوبت اضافه کردن نمک و زردچوبه . زعفران است. مواد را که با هم مخلوط کردید کره را اضافه کنید. در تابه را بگذارید تا خوب جا بیفتد حالا مواد را روی پلو بریزید و همانطور در حالت دم قرار دهید. وقتی که خیلی خوب پلو دم کشید نوبت سرو کردن آن است.
پلو را به خوبی با موادی که روی آن اضافه کرده اید هم بزنید و در ظرف بکشید. 


نکته

برای رشته پلو خالی می توانید از ته دیگ سیب زمینی و پیاز حلقه شده استفاده کنید و آن را به صورت خورش سرو کنید بسیار لذیذ است.
ماست با نعناع و کاکوتی و گل محمدی گزینه بسیار مناسبی برای چاشنی رشته پلو است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.