2024/05/07
۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
طرز تهیه مربای به سرخ و خوشرنگ و مجلسی

طرز تهیه مربای به سرخ و خوشرنگ و مجلسی

برای تهیه مربای سرخ و خیلی خوشمزه این دستور پخت را بخوانید

جامعه پویا -مربای به یک دسر خوشمزه وعالی است که می توانید به عنوان صبحانه و عصرانه در فصل سرد سال یا به عنوان دسر خوشمزه در کنار غذا سرو کنید. 

مواد لازم برای تهیه مربای به

میوه به    ۵۰۰ گرم
هل    ۲ عدد
شکر    ۵۰۰ گرم
آب لیمو ترش    ۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده    ۱ قاشق غذاخوری

مربای به
طرز تهیه مربای به


ابتدا به را به صورت مکعب های کوچک خرد کنید. و در گوشه ای قرار دهید بهتر است پوست آن را بکنید. 
حالا شربت را درست کنید. به اندازه ای که روی شکر را آب بگیرد در قابلمه آب بریزید و شعله را کم کنید تا آرام آرام شکر در آب حل شود. وقتی شکر و آب مخلوط شد حالا به را به آن اضافه کنید و شعله را همچنان روی کم قرار دهید. تقریبا 45 دقیقه طول می کشد تا مربا به سرخی برسد توجه داشته باشید که آب شربت نباید خیلی کم باشد و باید انقدری باشد که حین قوام امدن مربا نسوزد. وقتی مربا به مرحله قوام رسید زعفران و هل ساییده شده را به آن اضافه کنید. و اجازه دهید تا 5 دقیقه دیگر روی حرارت بماند. سپس آب لیموی تازه را به آن اضافه کنید اینکار از شکرک زدن مربا جلوگیری می کند. 
مربای به زمانی به قوام می رسد که رنگ سرخی به خود بگیرد. 
می توانید به مربا چوب دارچین و گل محمدی هم اضافه کنید. 
مربای به شما آماده است می توانید نوش جان کنید. 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه مربای به نگینی و مجلسی بسیار خوشمزه و شیک

 

چه کنیم مربای به سرخ رنگ شود

 

مربای به زمانی سرخ رنگ می شود که هم خوب بپزد و هم اینکه در شربتی که درست کرده اید سرخ شود. میزان شربت مربای به باید کمتر از سایر مرباها باشد اما توجه داشته باشید اینکار باعث سفتی بیش ازحد به نشود.

نکته


می توانید به را رنده هم بکنید. این بستگی به سلیقه شما دارد. می توانید مقداری گردو خرد شده یا پسته هم به مربا اضافه کنید و زیبایی ان را دوچندان کنید.
مربا را در ظرف شیشه ای خشک و تمیز با در محکم نگهداری کنید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.