2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
طرز تهیه مربای به نگینی و مجلسی بسیار خوشمزه و شیک

طرز تهیه مربای به نگینی و مجلسی بسیار خوشمزه و شیک

برای تهیه مربای به نگینی و خوشمزه دستور زیر را بخوانید

جامعه پویا -مربای به یک مربای بسیار عالی و خوشمزه است که در فصل پاییز می توانید آن را تهیه کنید. یکی از ویژگیهای مربای به خوشرنگی و طعم خاص آن است. برای اینکه مربای به با طعم و رنگ فوق العاده تهیه کنید از دستور العمل خانم‌های آذربایجانی استفاده کنید. 

 


مواد لازم برای تهیه مربای به سرخ


به    ۱ کیلوگرم
شکر    ۱ کیلوگرم
هل    ۲ عدد
چوب دارچین    ۱ تکه
آب لیمو ترش    ۱ قاشق غذاخوری
گل محمدی      به میزان دلخواه

بیشتر بخوانید : طرز تهیه مربای آلبالو فریزری خیلی خوشمزه


طرز تهیه مربای به قرمز


برای تهیه مربای به خوشمزه ابتدا به ها را می شوییم، سپس با پوست به صورت نگینی خرد می کنیم. توجه داشته باشید که پوست گرفتن به باعث می شود که در هنگام پخت له شوند، پس بهتر است پوست به را نگیریم.
در این مرحله به را داخل یک قابلمه مسی یا رویی می ریزیم، سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر از سطح به ها باشد. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند.

بیشتر بخوانید : دستور پخت مربای سیب عالی و مجلسی +نکاتی که تا به حال نمی‌دانستید

 

مربای به خوشرنگ


پس از گذشت ۳۰ دقیقه شکر را به همراه چوب دارچین و هل به قابلمه اضافه می کنیم، سپس حرارت را ملایم تر می کنیم و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار میدهیم. حرارت زیر قابلمه باید روی کمترین درجه باشد تا مربا خوشرنگ تر شود. بعد گل محمدی را اضافه کنید. 
پس از گذشت ۲ تا ۳ ساعت آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم. اضافه کردن آب لیمو ترش باعث می شود که مربای ما پس از پخت شکرک نزند. نکته دیگر در مورد به این است که غلظت شهد آن نباشد خیلی زیاد باشد.

 

بیشتر بخوانید : طرز تهیه شربت و مربای گل محمدی ،مجلسی و خاص

چون شهد مربای به پس از خبک شدن چند درجه سفت تر می شود، به همین دلیل نباید اجازه دهیم شهد مربا بیش از حد غلیظ شود. نکته دیگر در مورد رنگ این مربا این است که هر چقدر زمان پخت مربا طولانی تر شود، رنگ مربا تیره تر می شود.
پس از اینکه مربا به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم، سپس چوب دارچین و هل را خارج می کنیم، سپس دم کنی را مجددا روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مربا به همین صورت به مدت ۲۴ ساعت در فضای آشپزخانه استراحت کند.
پس از گذشت این زمان مربا را درون ظرف شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال قرار می دهیم. در برخی دستورها مقداری گردوی تازه هم به مربای به اضافه می کنند که سلیقه ای می باشد و در صورت تمایل می توانیم این کار را انجام دهیم.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.