2024/05/03
۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
طرز تهیه سوپ جو  مجلسی مناسب برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ جو مجلسی مناسب برای سرماخوردگی

طرز تهیه سوپ جو مجلسی مناسب برای سرماخوردگی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -سوپ جو برای سرماخوردگی بسیار مفید است اگر می خواهید یک غذای مفید برای سرماخوردگی تهیه کنید قطعا سوپ جو خیلی مناسب است.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو
جو پوست کنده    ۱ پیمانه سرخالی
هویج    ۱ عدد بزرگ
پیاز    ۱ عدد
سینه مرغ بدون استخوان    ۳۰۰ گرم
سیر    ۲ حبه
گوجه فرنگی    ۳ عدد
رب گوجه فرنگی    ۲ قاشق غذاخوری
شلغم  دو عدد رنده شده
جعفری خرد شده    ۴ قاشق غذاخوری
لیمو ترش    ۱ عدد
نمک و فلفل سیاه    به مقدار کافی
زردچوبه و روغن    به مقدار کافی

سوپ جو


طرز تهیه سوپ جو


برای تهیه سوپ جو بهتر است از شب قبل جو را خیس کنید تا کمی نرم شود. سپس جو را داخل قابلمه بریزید و به مقدار لازم روی ان اب بریزید. معمولا نیم ساعت طول می کشد تا جو به حالت نیم پز درآید در این مدت مقداری پیاز را رنده کرده و تفت بدهید بعد گوجه رنده شده را هم در آن بریزد و نمک و زردچوبه را هم اضافه کنید و تفت بدهید. کمی هم رب اضافه کنید و باز هم تفت بدهید حالا مرغ را هم به ان اضافه کنید و کمی تفت بدهید بعد همه مواد را به جو نیم پز اضافه کنید و شعله را زیاد کنید تا بجوش بیاید سپس شعله را کم کنید تا موادروی شعله کم به خوبی بپزد وقتی همه مواد خوب پخت و حالت لهیدگی پیدا کرد حالا نوبت اضافه کردن شلغم است برخی افراداز طعم شغلم خوششان نمی آید در این صورت می توانید شلغم را رنده کنید و در سوپ بریزید در این صورت شغلم طعمی در سوپ نشان نمی دهد و خیلی زود هم می پرد اگر شلغم را رده کنید ده دقیقه زمان نیاز داریدکه خوب بپزد اگر دوست دارید ان را خرد کنید بایدحدود یک ربع تا 20 دقیقه صبر کنید تا خوب بپزد سپس جعفری را اضافه کرده و سه تا چهار دقیقه بعد هم زیر اجاق را خاموش کنید. 
کمی صبر کنید تا سوپ از حرارت بیفتد سپس آن را در ظرفی که سرومی کنید بریزید  هنگام میل کردن هم به آن آب لیمو اضافه کرده و نوش جان کنید. 
این سوپ برای سرماخوردگی بسیار مفید است. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.