2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
طرز تهیه کوکوی تره، خوش عطر و متفاوت

طرز تهیه کوکوی تره، خوش عطر و متفاوت

طرز تهیه کوکوی تره خیلی خوشمزه و مجلسی را اینجا بخوانید

جامعه پویا -کوکوی تره خیلی خوشمزه است و می توانید آن را به صورت مجلسی تهیه کنید. 

مواد لازم

 
 سبزی تره تازه: 100 تا ۱۵۰گرم
  سیب زمینی پخته: یک عدد متوسط
  تخم مرغ: ۲ عدد
  آرد: دو قاشق غذاخوری
  پودرگشنیز:نصف قاشق چای خوری
  زردچوبه:یک چهارم قاشق چای خوری
  فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری
  پودر آویشن: یک چهارم قاشق چای خوری
  پودر سیر: نصف  قاشق چای خوری
  نمک: به میزان لازم
  روغن: به میزان لازم

کوکوی تره

  طرز تهیه :


۱- در ابتدا سیب زمینی را آب پز کنید. بعد از پخت اجازه دهید سیب زمینی سرد شود.2-تره ها را به خوبی بشویید و تمیز کنید و بعد در دستمالی قرار دهید تا آب آن گرفته شود، سپس با چاقوی تیز ریز آن ها را خرد کنید یا در خرد کن یا غذاساز بریزید و خرد کنید.
3-در کاسه یا ظرف مناسب و بزرگی دو عدد تخم مرغ را بشکنید. با همزن دستی یا چنگال مخلوط کنید تا تخم مرغ ها از لختگی در بیایند.
4-  تره‌ خرد شده را به تخم مرغ های هم زده اضافه و مجدد با همزن دستی مخلوط کنید.5- سپس تمام ادویه ها شامل پودرگشنیز، آویشن، زردچوبه، فلفل و پودر سیر را به مخلوط تره و تخم مرغ ها اضافه کنید ونمک را هم بیفزایید.
6- سیب زمینی پخته را با گوشت کوب بکوبید یا با رنده پوره  له کنید. سپس به مخلوط تخم مرغ و تره اضافه کنید. در نهایت آرد را اضافه کنید.
7- همه‌ مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس در تابه‌ نچسبی روغن بریزید و صبر کنید تا روغن به خوبی داغ شود.8-مواد کوکو را در روغن داغ شده بریزید و اجازه دهید سرخ شود. وقتی دو طرف کوکو سرخ شد از تابه خارج کنید و روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.