2024/04/29
۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
راز سرآشپزها برای پخت ماکارونی خوشمزه

راز سرآشپزها برای پخت ماکارونی خوشمزه

اگر می خواهید یک ماکارونی خوشمزه بپزید اینجا را بخوانید

جامعه پویا -اگر قصد دارید یک ماکارونی خوشمزه بپزید اما همیشه با مشکلاتی مواجه هستید باید بدانید که پخت ماکارونی ترفندهای کوچکی دارد که حتما استفاده از آن را فراموش می کنید. 


ماکارونی یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در خانه‌هاست و خیلی‌ها فکر می‌کنند پخت آن ساده‌تر از آن است که به نکته‌ای نیاز داشته باشد. باورها و اشتباهات کوچکی می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی در طعم غذای شما داشته باشد. در ادامه از این اشتباهات کوچک خواهیم گفت.

بیشتر بخوانید : 10 نکته درباره ماکارونی یا اسپاگتی، این غذای لذیذ


   اضافه‌کردن روغن به ماکارونی در حال جوش


اضافه کردن روغن به ماکارونی در حال جوش اشتباه است، زیرا از چسبیدن سس به ماکارونی جلوگیری می‌کند. اگر در  آب‌جوش روغن نریزید ماکارونی‌ها به هم نمی‌چسبند؛ البته اگر درون قابلمه آب به اندازه کافی باشد و پس از افزودن ماکارونی آن‌ها را یک یا دو بار خوب هم زده باشید.

ماکارونی
   ریختن سس روی ماکارونی و سرو بلافاصله آن


اگر شما هم سس را روی ماکارونی دم‌نکشیده می‌ریزید و همان طور سرو می‌کنید، از این کار دست بردارید. کمی از آب پخت ماکارونی را به سس اضافه کنید و آن را دم بگذارید تا به غلیظ شدن سس و طعم دهی بهتر ماکارونی کمک کند.


   طولانی‌شدن فاصله آبکشی و دم


پس از آبکشی،   ماکارونی را خیلی در آبکش نگه ندارید زیرا اگر به مدت طولانی در بخار داغ بماند  به هم می‌چسبد، بنابراین آن را سریع به قابلمه منتقل و با سس ترکیب کنید.


   شستن ماکارونی با آب سرد


تا زمانی که نخواهید سالاد ماکارونی درست کنید، شست‌وشوی ماکارونی داغ در آب سرد هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت؛ فقط تمام نشاسته‌های آن را می‌شویید و سس چاشنی، به درستی روی ماکارونی شما قرار نخواهد گرفت.

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.