2024/04/28
۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
طرز تهیه سالاد ماکارونی به سبک رستوران‌ها

طرز تهیه سالاد ماکارونی به سبک رستوران‌ها

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و مجلسی

جامعه پویا -سالاد ماکارونی یک غذای کامل و البته خوشمزه است که به صورت سرد سرو می شود سالاد ماکارونی را با دستور رستورانی می توانید در خانه آماده کنید. 

مواد لازم برای ۴ نفر


ژامبون یا گوشت مرغ    ۳۰۰ گرم
ماکارونی فرمی    ۳۰۰ گرم
خیارشور    ۶ عدد متوسط
نخود فرنگی    ۱۰۰ گرم
ذرت    ۱۰۰ گرم
سس مایونز    به اندازه دلخواه
نمک و فلفل سیاه    به اندازه کافی

سالاد ماکارونی
طرز تهیه سالاد ماکارونی


ابتدا ژامبون و خیارشور را نگینی خرد کنید و روی هم بریزید. سپس نخود فرنگی و ذرت پخته را آبگیری کرده و به مواد اضافه کنید. در این فاصله ماکارونی را داخل آب بریزید و روی اجاق قرار دهید. وقتی که آب جوش آمد به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا ماکارونی به خوبی بپزد حالا آبکش کنید و به طور کامل آب آن را بگیرید و با آب سرد هم بشویید در ادامه ماکارونی را در ظرف بریزید و خیارشور و ژامبون، سس مایونز، نمک و فلفل و ذرت و نخود فرنگی را اضافه کنید و خوب هم بزنید صبر کنید تا به دمای محیط برسد سپس آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مواد با هم ترکیب شود حالا می توانید سرو کنید. 


نکته


اضافه کردن سبزی معطری می تواند ماکارونی را خوش عطر کند اما کاملا سلیقه ای است. آویش یا کاکوتی از جمله سبزیجاتی است که می توانید اضافه کنید. 
اگر از کنسرو ذرت و نخود فرنگی استفاده می کنید حتما آب آن را بگیرید و اگر خودتان آن را می پزید از پخت کامل آنها مطمئن شوید. 
 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.