2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
وایب یعنی چی و چه وقتی استفاده می شود

وایب یعنی چی و چه وقتی استفاده می شود

وایب در فضای مجازی یعنی چه و در چه مواردی استفاده می شود.

جامعه پویا -وایب کلمه ای است که به تازگی وارد دستور زبان محاوره ایران شده است. بسیار شنیده اید که می گویند چه وایبی از من گرفتی یا وایب تو چیه


وایب یک کلمه انگلیسی است که وارد ادبیات فارسی شده است. وایب به معنای حس یا فاز یا انرژی به کار می رود 
 جملاتی مانند یارو وایب منفی میده یعنی انرژی منفی دارد و حرف زدن با او حال ادمی را بد می کند. 
بسیار پیش آمده است که با فردی صحبت کنید و بدون اینکه آشنایی قبلی داشته باشید نسبت به او احساس بدی داشته باشید در این صورت اصطلاح وایب منفی به کار می رود و گفته می شود آن فرد وایب منفی داد. یا ممکن است از فردی احساس خوبی دریافت کنید در این صورت گفته می شود وایب مثبت گرفتم. 

وایب یعنی چی
در بین جوانان اینطور جا افتاده است که نظر همدیگر را درباره خود می پرسند مثلا سوال می شود چه وایبی از من گرفتی یعنی چه حسی از من گرفتی.
البته وایب در انگلیسی معنای دیگری هم دارد. وایب (به انگلیسی: Vibe ) (با نام واقعی فرانسیسکو «سیسکو» رامون یا پاکو رامونی) یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس است. این شخصیت توسط نویسنده جری کانوی و طراح چاک پیتن خلق شده است که برای اولین بار در شمارهٔ ۲ مجموعه «لیگ عدالت» (اکتبر ۱۹۸۴) معرفی شد.


وایب در فضای مجازی


اصلاح وایب گرفتن در فضای مجازی بیشتر از محاوره های روزمره استفاده می شود علت آن هم این است که وایب از سوی جوانها که در فضای مجازی بیشتر فعالیت دارند استفاده می شود. بجز وایب اصطلاحاتی مانند پارتنر، اکس، رل، کیوت و .... نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که اگر می خواهید معنانی آنها را بدانید می توانید با کلیلک روی کلمات بیشتر درباره آنها بخوانید. 

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.